Du har helt rätt, först står det en skylt på sjön som visar riktning mot sagatun sen är det skyltat ända fram, är dock osäker om dom har satt upp den stora skylten på sjön med alla riktningar, återkommer med svar.Ja från volgsjöfors blir det ju en bit iof. Körde inte så mycket skoter när jag bodde där, men det brukar vara fint ledat till sagatun och sagatunstugan, då börjar du ju vara nära. först skulle jag kört till volgsjön nedanför vilhelmina och sen blir det väl ut mot svannäs, men det borde vara ledmärkt på sjön. Det borde gå märkta spår från volgsjöfors och vara skyltat. Men det är borden jag inte är säker på.
Själv har jag tog jag alltid skotern på släp upp till bielite, de få gånger jag for upp dit å körde skoter.
Har inte sett någon stor skylt. Men lederna är bra skyltade.Du har helt rätt, först står det en skylt på sjön som visar riktning mot sagatun sen är det skyltat ända fram, är dock osäker om dom har satt upp den stora skylten på sjön med alla riktningar, återkommer med svar.
Syftar på den som dom sätter ut varje år några 100 meter rakt ut från småbåtshamn.Har inte sett någon stor skylt. Men lederna är bra skyltade.
Den är inte uppsatt.Syftar på den som dom sätter ut varje år några 100 meter rakt ut från småbåtshamn.
Ja från volgsjöfors blir det ju en bit iof. Körde inte så mycket skoter när jag bodde där, men det brukar vara fint ledat till sagatun och sagatunstugan, då börjar du ju vara nära. först skulle jag kört till volgsjön nedanför vilhelmina och sen blir det väl ut mot svannäs, men det borde vara ledmärkt på sjön. Det borde gå märkta spår från volgsjöfors och vara skyltat. Men det är borden jag inte är säker på.
Själv har jag tog jag alltid skotern på släp upp till bielite, de få gånger jag for upp dit å körde skoter.
Okej, men de värkar ju vara lite mer rimligt om man utgår från volsjöfors. Haha, då är de samma typ av åkning (fast körningar) som jag är ute efter... haha!Du behöver ju inte åka till bielite, bara att den styvfarsa jag hade då, hade stuga där, eller hans föräldrar hade stuga där. så vi åkte dit.
testa sagatun till att börja med. du hittar säkert många fina ställen på vägen dit.
Själv körde vi alltid kraftlinorna ut till lövliden och fatsjön och lekte runt. Men vi klättrade inte nåt i backar, vi fjantade mest runt med små hopp och lössnökörning. (körde mest fast)