Friåkning i Vemdalen?

E

Ej medlem/Inloggad

ja har stuga i vemdalen/skalet.. å jag tycker de finns bra åkning där i närheten... var lite dåligt med snö ifjol tyckte ja men annars är de kanon
 

Tommy Power

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
Var går lederna?

Heej!

Du som har stuga där uppe och är erfaren åkare kanske också...

Ska boka stuga där uppe över nyårshelgen. Funderar på att boka i Storhogna, det verkar vara ett bra ställe även för dom som inte åker skoter. Men frågan är om det finns möjlighet att ta sig till Storhogna, och eventuellt ända fram till nån stuga med skotrarna...
Eller har du nåt bättre tips på stugområde, där man inte blir hatad om man kommer med skoter...
Björnrike?
Vemdalsskalet?
Eller nåt tips?
Har du även nåt tips på stuguthyrare vore det kanon!! Behöver en stuga för 10 personer!

mvh/

Tommy
 
E

Ej medlem/Inloggad

I Storhogna så är vi skoteråkare hänvisade till en skoterparkering 500m innan hotellet, men väl där så kan du åka ganska fritt i vemdalsområdet dels via ett väl utbyggt ledsystem samt helt underbar friåkning med mycket orörd puder. Mina erfarenheter från Vemdalsfjällen är bara possetiva. Dock så ligger skidspår och skoterleder nära varandra på vissa ställen och som dom flesta vet så tycker skidåkare om att vistas på skoterlederna?? så man får visa hänsyn och inte blåsa på förfullt överallt.

Patrik.
 

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Dock är det skoterförbud inom Vemdalsskalets och Björnrikes stugområden. Sportchefen för området gillar inte skotrar nämligen. Storhogna är nog det bäst tillgängliga området för dig som är skoterburen. Annars finns ju trevliga byar runt omkring, Hedeviken tillexempel :)))

Annars kan jag tipsa om en kanonfin stor nybyggd "lyxstuga" i Björnrike (mejla mig om du är intresserad). Finns plats för 10 pers och ligger bara nåt hundratal meter från hotellet. Dock kan du som sagt inte köra skoter dit utan måste traila dig utanför området.

mvh / Matti (www.herjedalen.se/forening/hedevikensssk)