freestyle dyna?

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Vars får man tag i fsx dynor? Eller nån som gör om den man har? Vill ha grabhål utan att dynan ska säcka ihop när man landar/kör.. Massor kör ju med såna, ex RR gänget osv så nån måste ju kunna fixa. letar till iq'r och sx. Tack på förhand
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
annars så kan man ju bygga en egen dyna , blir billigt och bra:)
Jo det går också bra. Det jag skulle tipsa på då främst är ju att göra en helt egen kontruktion istället för att börja skära i dynan. En simpel metallram med någon liten sits på. Blir ju inte lika skönt däremot om man har tänkt att variera åkningen med vanlig åkning som det blir med en riktig freestyle dyna då man brukar göra dem med vp rör för att den fortfarande ska vara skön att sitta på.

Har för mig att Hanngrens tar runt 1500 för ett fsx hål. :)
 

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Tack! Har pratat med Hanngrens idag och för en iqr dyna med stora "grab hål" och höjning tar dom 4500:- och utan höjning med mindre hål 3000:-
 

MallaN

Välkänd medlem
1 okt 2009
522
2
18
Gävle
Tack! Har pratat med Hanngrens idag och för en iqr dyna med stora "grab hål" och höjning tar dom 4500:- och utan höjning med mindre hål 3000:-
Inga problem! Såpass ändå. Men jag antar att det är värt det om man vill ha ett seriöst gjort jobb ändå. :)
 

Diggity

Välkänd medlem
13 okt 2010
194
0
6
Javisst man vill ju ha de bra gjort, men ändå mkt å kasta ut 4,5k bara mitt i allt för en dyn modd. Får se hur man gör, lutar åt maskin byte nu så man försöker köpa en som gärna har dyna färdigt. :)