Freeride 2014 Tillbehör?

AndersEdlund

Välkänd medlem
20 okt 2011
134
1
6
Örnsköldsvik
Tja. Jag kommer förmodligen köpa en freeride 154 2014 i vinter. Men jag undrar om det är något speciellt som är bra att ha till den då? t.ex starkare främre lyftbåge aka. XC bumper. kanske bukskydd? Spadfäste på tunneln är nog inte så dumt heller. Tänkte nog göra en liten beställning från usa framöver och vill väl veta vad tusan jag ska leta efter. någon som har en bra sida de brukar beställa ifrån?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Det som är så bra med Freeride är att dom nästan har allt man behöver =)
Dämparna är enligt mej och många andra ricktigt bra dämpare men shimsade efter amerikanernas önskemäl = Mindre bra. Så en om shimsning gör susen
Är i stort sett ett buk skydd du behöver.
vill du ha agresivare styrning köpa andra skidor.

Richard

Välkänd medlem
14 nov 2010
118
0
6
Har också beställt en Freeride och funderar även jag om spadfäste. Hade gärna sett att något fanns för LINQ-systemet, men jag antar att det inte gör det? Andra förslag där man helst inte behöver borra massa egna hål =)

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Justerbar styrhöjare tror jag blir en höjdare, går både lägre och högre än original.
Bukskydd är givet, sedan om du ska köra mycket lössnö så är snöfiltret fram nästan ett måste på xm av vad jag hört.
Tänk på vad du behöver för förvaring!
Reservdunken kan du glömma på en E-tec.

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Har också beställt en Freeride och funderar även jag om spadfäste. Hade gärna sett att något fanns för LINQ-systemet, men jag antar att det inte gör det? Andra förslag där man helst inte behöver borra massa egna hål =)
Finns flera i staterna som moddat egna spadfästen av de lösa LINQ-fästena man kan köpa, tror det var på dootalk jag såg det.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Är det 860200824 du tänker på?
Ne är en sådan jag har nu och den är väldigt praktisk att det är 3 olika storleks lägen och ett av dom som krymer ihop den så den passar ihop med bränsle dunken . Men spad facket är kasst och allt i den bli blött.

Är en sådan här jag menar
860200736 1290kr

Är även intereserad av denna men vet inte om den blir för liten.
860200935 1295kr

Båda har fack för spaden.

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Och kan intyga att det är skönt att ha lite extra plats med en väska så man slipper ryggsäck och inte behöver bry sej om vikten på kaffe termosten på ryggen =)

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Till min blir det justerbara styrhöjaren, slim tunnelbag, bukskydd, gogglefacket på variatorskyddet och glove box extension.

Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk