Fraktbolag som kan köra mellan Falun å Kiruna

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Nån som har bra tips på fraktbolag som man kan anlita å frakta en skoter?
Har ev. en skoter på gång å den finns utanför Falun.
Själv bor jag uppe i Kiruna.
Schenker skulle visst ha 9500:- +moms enligt säljaren.
Lite väl saftigt tycker jag..:mmph:

Tacksam för snabba svar..

Mvh/ Harry87
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Är det privat skulle jag aldrig köpa osett, (och knappt om det var på firma heller om det inte är nytt). Är det på firma så borde dom kunna ordna frakt.
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Jag håller ju med dig till stor del. Inte köpa nåt osett.
Det är en privat säljare, en äldre släkting till mig.
 

pangpung

Medlem
11 jan 2010
29
2
3
Mitt tips ligger på nått mindre bolag titta med transportlandslaget i luleå dom förmedlar mycke skotrar söder ut åt lundströms i kiruna så dom kanske kan hjälpa dig.Schenker och DHL har kallorts tillägg i malmfälten där av priset
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Ja är det en släkting kan det ju gå =)

Kolla med någon Lule/Norrbottenbaserad flyttfirma. Flyttfirmor kör förmodligen tomma både kors och tvärs över landet. Annars så snacka direkt med någon tradaråkare.
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Tack pangpung för tipset! :bigsmile:
Jag mejlade just dem å frågade om dem kan tänka sig å köra.
Får se om man får svar..
Jag har aldrig hört talas om kallortstillägg. Så därför dem tar sådana otroliga summor.
Har du själv anlitat just firman i luleå?
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Jao man kan ju kolla med nån flyttfirma.
Jag anlitade Kalles bud å transport förra sommaren för frakt av lite bildelar från södra sverige.
Dem var också duktiga på å ta betalt..
Men ska kolla upp de med flyttfirmor. tack för tipsen!
 
W

wettrob

Hör även med DSV som finns på storhedens industriområde.
Har praktik där just nu och vi har kört ut ett dussintal skotrar, dock mest nya till firmor.
 

pangpung

Medlem
11 jan 2010
29
2
3
Tack pangpung för tipset! :bigsmile:
Jag mejlade just dem å frågade om dem kan tänka sig å köra.
Får se om man får svar..
Jag har aldrig hört talas om kallortstillägg. Så därför dem tar sådana otroliga summor.
Har du själv anlitat just firman i luleå?
Har aldrig anlitat dom privat men haft en del med dom i jobbet att göra och de har då alltid funkat.
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
3000:- (tror det var exkl. moms) från norra inlandet till Västernorrland med BGF (Bilgodsförmedling) på Storheden.
Posten, Schenker, DSV, DHL, Bilfrakt osv är antingen svindyra eller kräver att maskinen är fullständigt tom på vätskor, och vissa fall även lastad på pall.
Det var iaf vad domen blev efter rundringning till alla tänkbara speditörer, hösten 2011.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

Skidoojon

Medlem
2 dec 2012
16
0
1
Jag åker eventuellt upp slutet på v 9 Falun till Kiruna. Vad betalar du för att få den ditsläpad?
 

Harry87

Välkänd medlem
4 jan 2013
208
3
18
Norrbotten
Tack så jätte mycke till alla för bra tips! :bigsmile:
Har försökt kontakta en del bolag. Ringt å mejlat. Inget företag hittills som kör
under 5000 ink. moms alltså.
Kanske inte hittar nåt billigare..:blink1:
Skidoojon kör du upp med bil å släp?
Eller har du egen lastbil? Jag ska fundera på saken. ang pris..
 

Jaa_kola

Aktiv medlem
16 dec 2012
64
0
6
Norberg
köpte en skoter från kiruna å fick den skickad ner hit till Norberg ( 7-8mil söder om falun) Då fick den åka med Motala frakt. Jag köpte skotern från lundströms å dom bjöd på frakten
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Kolla med Melvin levins åkeri som kör Borlänge/Narvik dom e bra o ha o göra med fråga efter Björn!
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
jag skickade från kiruna till örnsköldsvik (72mil) med ett åkeri från kiruna, 1500:-
dock va de en -69 ockelbo 300 =120kg.
kan kolla om jag har kvar nummret till åkarn.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Mitt tips är väl också att ringa runt till mindre åkare, det gäller att hitta nån som "kör tom" så kan du få ett bra pris. Skickade en skoter från sundsvall till luleå för 1000:- för några år sen. Körde hemåt från södra sverige och stannade för att kolla på den och tänkte då hyra ett "hämta här lämna där"-släp om jag köpte den. Tänkte inte på att ringa och boka ett släp så det var inte så lätt att få tag i. Men säljaren kände en snubbe som var påväg norrut med trailer så körde bara upp den där och hämtade den dagen efter i luleå