Frakta skoter, fraktbolag

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
Hej
Ska köpa en skoter som finns i kalix, dock är problemet att jag bor i jämtland östersund. Är det någon som har prisuppgifter på vad det kan kosta att skicka ned den hit med ett fraktbolag, och har ni några förslag på vilket fraktbolag man kan ringa, vilket som är billigast?

Tacksam för snabba svar!:beer:

MVH Simon
 

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
tror nog att bussgods kan göra det, och jag tror det kostade runt 1500-2000kr men kolla på derans hemsida om hur mkt de kostar du.
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
köpte en skoter förra året med bussgods, gick kanonbra. men annars pröva ringa RK`s bilservice i kalix, dom har förut haft bra pris på frakt. annars funkar bussgods mer än bra, och enkelt med att betala med efterkrav.
 

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
32
Östersund
köpte en skoter förra året med bussgods, gick kanonbra. men annars pröva ringa RK`s bilservice i kalix, dom har förut haft bra pris på frakt. annars funkar bussgods mer än bra, och enkelt med att betala med efterkrav.
Okej, tack för hjälpen, vad kostade det för dig att skicka, och hur långt fraktades din skoter?

Deras hemsida stämmer nog inte riktigt bra, fick fram ett pris på 6400? :S
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Bussgods har lastbilar på dom stora stäckorna typ Luleå Stockholm , Stockholm Göteborg... osv. Har precis skickat upp en pulka så :)
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Både Bussgods och Schenker är väl alternativ. När det gäller norrland brukar de inte vara så griniga på bussgods så om man skulle ställa skotern på en dubbelpall t.ex. skulle det nog gå bra.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ah Schenker skulle ha 3000 drygt, men lite kontakter fixade frakten för 1500 pix.
Kolla med något lokalt åkeri dom kanske har körningar den aktuella sträckan inte alltid dom har fullt....
 

Lever för SNÖ!

Välkänd medlem
19 okt 2008
172
0
6
kalix-nyborg
ja du de kostade bra precis 4600:- med efterkrav åde. den skickades på dubbelpall och skotern var hel när den kom fram. sen så skickas den när den ryms, offtast på bussgods egen lastbil. men om de går skicka för 1900 med posten så är de ju de bästa. men kolla runt lite först.
 

Noname

Aktiv medlem
25 aug 2008
72
0
6
Det går inte att frakta grejer i vårat avlånga land. Både schenker och bussgods skulle få betala mig för att frakta något som jag äger p.g.a deras urusla kundservice och totala inkompetens när det gäller att få sakerna till rätt ort på utsatt tid. Posten skulle aldrig få röra något större än ett brev. Möjligt att DHL kan fixa biffen till ett otroligt oöverkommligt pris men jag ska inte utala mig då min erfarenhet av detta bolag är nära noll.
 

Bounty

Välkänd medlem
9 dec 2007
122
0
6
Avesta
Fick min skoter skickad i september från tärnaby hit till södra dalarna (avesta) för 1000:- i med posten, tror dom tar 1500:- nu men det kan vara så att skoterfirman har avtal med posten också.
Det gick smidigt, smärtfritt och bra.
 

sanamonson

Medlem
22 jan 2010
32
0
1
Värmland
Funderar på att köpa en skoter i luleå-området, men hittar inga bra fraktalternativ för att få den ner till eller i närheten av värmland.
Poståkeriet (posten logistik) vill inte kännas vid att de ens kan frakta en skoter. Bussgods kan frakta till göteborg, men kostar 5700:- så det känns inte helt aktuellt.
Är det når som har några tips?

mvh Nov-isen
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Köpte min skoter från Stenmarks i Tärnaby och fick den levererad till Piteå för 1500:- med Posten. Fast Stenmarks kanske har något specialavtal...

Den gick på något som kallades för PallETT om jag inte minns fel.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Eller ta kontakt med någon åkare direkt, utan att gå genom DHL, Schenker m.m. Dom som är 100% anställd åt DHL m.m. kan kanske inte ta det så men de flesta åkare har ju egna bolag och kör åt DHL, Schenker osv.
Händer ofta att det har plats över, iaf för en liten skoter. Jag betalade 1000:- sundsvall - luleå. Och det var inte svart eller så, fick fraktsedel o allt för att försäkringar skulle täcka om han kvadda med lastbilen.
 

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Funderar på att köpa en skoter i luleå-området, men hittar inga bra fraktalternativ för att få den ner till eller i närheten av värmland.
Poståkeriet (posten logistik) vill inte kännas vid att de ens kan frakta en skoter. Bussgods kan frakta till göteborg, men kostar 5700:- så det känns inte helt aktuellt.
Är det når som har några tips?

mvh Nov-isen
Jag köpte en i luleå, fick den skickad till Göteborg med godståg. Från Göteborg är det lättare med frakten sen.

Hade ingen kontakt med fraktaren men det kostade 900 kr Luleå-Göteborg-Vänersborg. Fick hämta den i Vänersborg, men det är inte så långt.