frakta pulka och skoter i släpvagn

dawho

Medlem
7 nov 2011
8
0
1
Lycksele
Har en 4p kåpsläp 380 x 185 och jag undrar om någon har erfarenhet att lasta skoter + en nila pulka?
ryms det?
Har en ski doo mxz 800

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
har du allt så ere väl bara att prov lasta annars så ställ ihop skoter och pulka så tätt du törs och mät eller lägg ut spännband i släpvagnens mått och se om dom får plats innanför

dawho

Medlem
7 nov 2011
8
0
1
Lycksele
forslund
Tacksam för svar.
Är skotern och pulkan likvärdig i storleken?

KalleT
hade jag haft tillgång hade jag redan provat. Har släpvagnen och skotern.
Men vi funderar på att beställa en Nila 2-sits pulka, men känns inge kul att beställa en ny pulka och sedan får jag inte plats med det i släpvagnen min.
Därför jag undrade om någon hade en likadan släpvagn som kör med en kort skoter + en nila pulka av nyare modell om nu inte dem äldre är i samma storlek?

martinmp777

Välkänd medlem
7 apr 2010
156
0
6
Örnsköldsvik
om du har mått på pulkan så kanske du kan måtta upp den brevid skotern på släpet

2st långa skotrar går in i ett sånt släp men det är inte så jättemycket kvar på bredden

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Heter vagnen twin XL? Med kåpa säger du? Då går det inte. Hade ett sånt släp och det gick knappt med en skoter samt den relativt nätta hajkpulkan. Tyvärr.

dawho

Medlem
7 nov 2011
8
0
1
Lycksele
Jag har en 380TX vagn. Tror twin XL vagnen är en äldre som är 10 centimeter kortare.
Jo två skotrar har jag fått in utan några större problem.
Hajkpulkan verkar vara i samma storlek som Nila.
Tack för alla svar
Får avvakta med köpet av pulka och eventuellt kolla hur mycket man får lägga emellan till en 445TX vagn.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Jag har en 380TX vagn. Tror twin XL vagnen är en äldre som är 10 centimeter kortare.
Jo två skotrar har jag fått in utan några större problem.
Hajkpulkan verkar vara i samma storlek som Nila.
Tack för alla svar
Får avvakta med köpet av pulka och eventuellt kolla hur mycket man får lägga emellan till en 445TX vagn.
Ja det kan vara att de 10 cm räcker men jag är tveksam.

Laxmacka

Aktiv medlem
6 aug 2013
67
0
6
Kiruna
Jag fick öppna baklämmen för att få plats, då gick det stänga kåpan. Draget till nilapulkan fick sticka ut i bak.

Dock har jag en längre skoter än dig men antar det blir lika iaf då pulkan är bred.
Jag får plats med två långa skotrar i släpet.

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag har en 4P Inline (380x185) och jag fick plats med en REV Renegade (-05) och Ockelbopulka (ganska stor iom att den är som en Bamsepulka fast på ett regelrätt kälkunderrede). Min nuvarande Lynx X-trim (-14) får däremot inte plats tillsammans med pulkan :-(