Är det inte bättre att behålla insprutningen då?
Men om du ska göra ändringen så skaffa fram elschema för båda skotrarna och jämför.
Det kan skilja i inkoppling av lysspole, spänningsregulator mm.
Den gamla motorn har separata lindningar för lyse+handtagsvärmare respektive batteriladdning. Den nya har ju ingen batteriladdningslindning men kan däremot kanske ha separata spolar för lyse och handtagsvärme (och i så fall ska det användas separata regulatorer också).
En annan sak som kan skilja är inkoppling av tändningslåset/nödstoppen. På EFI så bryter det batterispänningen till insprutningen när man stänger av motorn, men på en förgasarmotor så ska det kortsluta en ledning från tändsystemet till jord. Det finns alltså risk att du får omvänd funktion på tändningslås och nödstopp!
Om du inte får tag i elschemor, så se till att få med så mycket som möjligt av kabelstammarna från den skoter du tar motorn från. Sen är det bara att sätta igång och rita upp ett schema utifrån kabelstammen (ohmmät, följ ledarfärger etc).
Gör sedan samma sak med originalkabelstammen i din skoter.
Jämför schemorna så bör det gå ganska lätt att inse hur du ska koppla.