Från husvagn till släp

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag måste ha läst fel, förstod det som att man skulle spänna fast plasten i släpet med spännband.

Men nuu är jag med på noterna och det var bästa idén hittills! Så det ska jag kolla in. Man skulle göra så att man bara spänner fast belaget med ett gummistropp som sitter permanent på belaget. Nä det blir att göra så. Enkelt, smidigt och billigt :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Japp, funkar klockrent...
Jag har gjort att par hål i belaget och har en vanlig spännrem som jag drar fast belaget mot skidan med...
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nu ringde dom från galven och sa att ramen är klar. Hämtar den på måndag och sen åker jag iväg och jobbar i sju dagar så det dröjer tyvärr ett tag innan det blir att fortsätta med bygget :(

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Kul att ramen är klar iaf. Tråkigt dock att du måste jobba. Tänk om vi hinner klar våran före ;) Fick du reda på hur mycket den vägde?
Haha ja inte är det omöjligt! Men på ledigveckan blir de helt klart :) Nää, de tänkte jag ju inte på att fråga dum som jag var. Men på måndag får jag dommen!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Ändrade planer! Tog ledigt imorrn så hämtar ramen imorrn och blir att dra el i helgen :) någon som vet vem som kan tänkas sälja självborrande skruv? Och tror ni att man måste förborra eller går det att köra direkt i 3mm gods?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

lappmatti

Aktiv medlem
5 nov 2012
54
1
1
Piteå
förborra!! du sparar tid på det i slutändan och du slipper att skruvarna går av.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Ändrade planer! Tog ledigt imorrn så hämtar ramen imorrn och blir att dra el i helgen :) någon som vet vem som kan tänkas sälja självborrande skruv? Och tror ni att man måste förborra eller går det att köra direkt i 3mm gods?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Jag köpte skruv på XL-Bygg, plåtskruv för max 2mm gods. Jag skruvade dom rakt i 3mm tjock profil utan att förborra. Däremot så förborrade jag plyfan, annars ville den gärna rida på skruven.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag köpte skruv på XL-Bygg, plåtskruv för max 2mm gods. Jag skruvade dom rakt i 3mm tjock profil utan att förborra. Däremot så förborrade jag plyfan, annars ville den gärna rida på skruven.
Okej, ska sväng fara förbi lakkapää. Dom borde ju ha skruv. Jag tror att jag kommer fästa skivan med modell stor popnit, men har inte bestämt mig än.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Ändrade planer! Tog ledigt imorrn så hämtar ramen imorrn och blir att dra el i helgen :) någon som vet vem som kan tänkas sälja självborrande skruv? Och tror ni att man måste förborra eller går det att köra direkt i 3mm gods?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

det finns en skruv som heter wingspeed från VSB kör på den
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Hämtade precis ramen, 238kg väger den då jag kommer nog klara mina 600kg :)



Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Glöm inte stänkskydden bakom hjulen. Dom måste (minst) gå ner till centrum nav.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Glöm inte stänkskydden bakom hjulen. Dom måste (minst) gå ner till centrum nav.
Nädå, har en kompis som jobbar som plåtslagare som ska fixa stänkskärmar åt mig sen ska jag nita fast gummiflärpar längst ner på dom!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nädå, har en kompis som jobbar som plåtslagare som ska fixa stänkskärmar åt mig sen ska jag nita fast gummiflärpar längst ner på dom!
Låter bra! Själv glömde jag dom jäklarna, så jag fick ombesiktning...