Frågor om mountain max -00

PuderFTW

Välkänd medlem
6 apr 2012
464
0
16
Kalix
hej jag har lite frågor om Mountain max -00

Är det något värde i att köpa en MM som gått 1350 mil eller ska man leta efter nått som gått mindre?

Är dom på samma nivå för lössnö körning som tex RMK, Summit?

Hur går dom på leden?

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Mountainmaxen från 98 var en kattastrof utanför leden enligt mig, pappa hade en sån. 700an.

Motormässigt så var den helt underbar, nerdrevad två kugg och gick som en dröm. tripplarna med 3pipor lät helt underbart... Slutade gå på mellersta pga blött stift vid varmkörning kommer jag ihåg men det var nog det enda.

Den gick som fan efter leden, men dämparna hurrades inget för. Bytte till engans två gånger (15mil till dom var slut) innan det till slut köptes ölinare runt om som höll. (farsan väger in på 120 så inte konstigt).

Den gick inte i ospårat när det bara var rimfrost ute som jag minns det så nån djupsnö maskin är det inte. Den vi hade gick 799 mil när vi bytte till en rx-1a -03, den gick bättre i lössnö...

Vad som hände tills -00 vet jag inte, så kan ju vara stor skillnad? Lycka till i alla fall :)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
00-03 är mkt bättre i snö än 98:an.
Har en som gått strax 1100 mil, funkar finfint och jag är jättenöjd.
Det finns flera trådar här på forumet.

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Stoooor skillnad mellan en MM från 97-99 och 00-02.
Dom äldre har en Venture boggie med 345cm lång matta, brant attackvinkel m.m. m.m. en ren ledmaskin med högre kammar, vill man vara snäll så är det en hybrid.
00 och nyare fick en bättre lössnö boggie med flackare attackvinkel så den flyter upp bättre och med en 358cm lång matta.
Tips, sök på detta forum, tror det var ifjol samma fråga ställdes och det var många bra svar av ägare som ägt en MM, min var en 01.

Using Tapatalk on Android ICS pad.