Frågor om 440!

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Behöver hjälp, måste veta lite om nyare 440 modeller!!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag har lite frågor... Eller snarare påstående.

Om man köper en beggad 440 så får du ju en skoter som ligger betydligt lägre i pris jämfört med en 800:a.
Om man då köper en 800:a motor och mixtrar ner i den så har du ett jävligt bra chassi och en stark motor. Till samma pris som en "ren" 800:a(eller lite extra)

Problemet är bara att få tag i en 800 motor?? Antingen så kvaddar ingen sina skotrar eller så maler försäkringsbolagen ner motorerna i delar. :D

Är det någon som kan tippsa om något ställe där det kan finnas någon 800 liggande??
 

Simon_88

Aktiv medlem
12 okt 2004
68
0
6
om det kostar mer eller lite extra, då är det ju lika bra att köpa en 800 på en gång :)
 
E

Ej medlem/Inloggad

Ja det kan ju stämma... Men med en 440 så har du väl betydligt bättre chassi och dämpare framför allt. Eller är jag ute och cycklar??
Dess utom sitter du ju på en extra motor om 800 pajar dagen innan du ska upp i fjällen. :D
 
E

Ej medlem/Inloggad

Hade en liten tanke till... Kanske börjar bli lite OT men det skiter jag i!

Vad kostar en "sprillans" rotax 800 ho??
Det kanske är affär att handla.

Eller kanske en fabriks 800 med engans... Vad tror ni blir billigare? Och mer skoter för pengarna så att säga.
 

engulvardag

Medlem
14 mar 2005
38
0
1
Skellefteå
440

En ny 800 ho kostar mkt, vet inte exakt men en ny yamaha 700 går på 40 000 så dom ligger nog lite över det kanske.. motorer är dyra som fan !!