Frågor ang slitage på kolv/cylinder

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Börja med att läsa motor infon i denna annons; http://www.blocket.se/vi/13332779.htm?ca=1_2_s

Motor:
IQ 440 botten, förgasare och tändning.
Airsal 600 PRO kit. Extremt välbalanserad portning och tvär rätt utformade förbränningsrum.
Portad för explosivitet. Inte max effekt.
NYA SLP dubbelrör.


Nu ligger ju det till såhär att alla vet att dessa 440 motorer behöver sitt eget underhåll, men nu när dom slängt på ett par 600cc istället? har det förbättrat allt? mindre slitage på kolv/cylinder? inte dessa högra varvtal på låga hastigheter?
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Är nog mer undrehåll på dessa cylindrar då det är Airsal, alltså inte orginal
 
R

Robin

Hör efter om den där botten delen har en borrad kanal för smörjning av mellersta vevaxel lagret, är ett problem på dessa block.

Eftersom det är en Pro motor så kommer den vara lika kinkig som 440 med bestyckning osv som en 440 (möjligtvis även kinkigare)
Hade de dock varit std, ves eller ho cylindrar hade det varit som vilken 600 som helst.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Håller med dig där. anledning är väll att folk inte ska sitta och göra reklam till deras annons, varför man inte får göra de fattar jag inte heller. Men när de inte ens handlar om sin egen annons. När en person bara vill ha hjälp om annonsen så är de sjukt att man inte får länka.

Och det får man inte göra eller?
Isådana fall så måste det ju vara den mest korkade forumregel jag någonsin sett.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Jag tycker det också är en J**** dum regel! För många gånger kan det ju vara till stor hjälp om man få se all info och skoter om man ska hjälpa ngn med ett köp!! Tumme ner för det här tycker jag!
 
R

Robin

Och det får man inte göra eller?
Isådana fall så måste det ju vara den mest korkade forumregel jag någonsin sett.
Du kan inte ha läst forumreglerna...

Aja men det är en halvdålig regel men skit samma, grabben har ju fått svar på sin fråga så..
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
Du kan inte ha läst forumreglerna...

Aja men det är en halvdålig regel men skit samma, grabben har ju fått svar på sin fråga så..
Var står det specifikt att man inte får länka till någon annons?
* Inga förklädda Till Salu anonnser.
* Ingen anonnsering i ämnen överhuvudtaget.
Det står inget om "annonser" :p

Mvh språkpolisen :D
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
"Regeln" är väldigt enkel och logisk...

Låt oss säga att någon om ett par månader sitter och tex anväder SÖK funktionen i Forumet...

Hur kul är det då att få upp massor av träffar som leder till div. Länkar som i sin tur inte leder någonstans alls, därför att annonserna osv redan är tex bortplockade eller oaktuella

Forumet hade blivit översållat med länkar till div annons forum som inte är aktuella = Tråkigt forum ! :(

"Regeln" finns för eran egen skull för att hålla ett någolunda strukturerat Forum.



.
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
dock för ***** irriterande när det är ett intressant ämne och så har nån skrivit in en blocket annons.. det ämnet kretsar runt och sen tar dom bort annonsen när den blir såld.
då försvinner en viktig del från ämnet.. det o är i princip meningslöst och kan inte hjälpa andra som letar information om just den saken etc osv.

irriterande med blocket annonser enligt mig eftersom att man inte kan full följa ämnet fullt ut om nu annonsen saknas tex.
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
"Regeln" är väldigt enkel och logisk...

Låt oss säga att någon om ett par månader sitter och tex anväder SÖK funktionen i Forumet...

Hur kul är det då att få upp massor av träffar som leder till div. Länkar som i sin tur inte leder någonstans alls, därför att annonserna osv redan är tex bortplockade eller oaktuella

Forumet hade blivit översållat med länkar till div annons forum som inte är aktuella = Tråkigt forum ! :(

"Regeln" finns för eran egen skull för att hålla ett någolunda strukturerat Forum.



.
Jag håller ju inte riktigt med där.
Jag är medlem i betydligt större forum där det inte är några som helst problem med detta.
Skulle man då inte för dom som vill fråga om saker och ting angående olika begagnade skotrar och delar ha en speciell forum del kallad typ "försäkring och värdering"
Om annonserna inte längre är aktuella/borttagna så får man väl skapa en ny "aktuell" tråd på det objekt som vederbörande undrar över.

Bara min åsikt
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
dock för ***** irriterande när det är ett intressant ämne och så har nån skrivit in en blocket annons...
det ämnet kretsar runt och sen tar dom bort annonsen när den blir såld.
då försvinner en viktig del från ämnet..
det o är i princip meningslöst och kan inte hjälpa andra som letar information om just den saken etc osv.

irriterande med blocket annonser enligt mig eftersom att man inte kan full följa ämnet fullt ut om nu annonsen saknas tex.
:) Du verkar definitivt ha förstått poängen med "Regeln"

Precis sånt som du beskriver är en del av orsaken till att "Regeln" finns !




.
 
R

Robin

Enklaste lösningen på det hela: Skit i att länka blocket annonsen.
ta istället och kopiera texten samt ladda upp annonsbilden på någon sida tex imageshack.us.

Nog om detta nu, lite väl offtopic ;)
 

Dr Polaris

Välkänd medlem
3 jan 2006
432
1
16
90
:) Du verkar definitivt ha förstått poängen med "Regeln"

Precis sånt som du beskriver är en del av orsaken till att "Regeln" finns !




.
Jag är väl korkad antagligen då jag inte ser det som ett bekymmer med länkar från annonser.
Som jag skrev det funkar ju på betydligt större forum än detta där folk har accepterat att annonser försvinner efter ett tag och då tar och skapar en ny tråd.

Robin@
Stör det dig mycket att det blir offtopic?
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
visst är de så.. men de är ju från fall till fall. nu är de ju så att de är en person som vill veta nått om exakt just den skotern som finns på blocket för tillfället. Han vill ha snabb hjälp så han vet om han ska köpa eller inte. då tycker jag de borde vara helt acceptabelt att länka till skotern och folket får säga sin åsikt. Därefter skotern är såld så är de ju ingen som bryr sig längre om denna tråd för de finns inget att svara på.

"Regeln" är väldigt enkel och logisk...

Låt oss säga att någon om ett par månader sitter och tex anväder SÖK funktionen i Forumet...

Hur kul är det då att få upp massor av träffar som leder till div. Länkar som i sin tur inte leder någonstans alls, därför att annonserna osv redan är tex bortplockade eller oaktuella

Forumet hade blivit översållat med länkar till div annons forum som inte är aktuella = Tråkigt forum ! :(

"Regeln" finns för eran egen skull för att hålla ett någolunda strukturerat Forum.



.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
"Regeln" är väldigt enkel och logisk...

Låt oss säga att någon om ett par månader sitter och tex anväder SÖK funktionen i Forumet...

Hur kul är det då att få upp massor av träffar som leder till div. Länkar som i sin tur inte leder någonstans alls, därför att annonserna osv redan är tex bortplockade eller oaktuella

Forumet hade blivit översållat med länkar till div annons forum som inte är aktuella = Tråkigt forum ! :(

"Regeln" finns för eran egen skull för att hålla ett någolunda strukturerat Forum.



.

Men är det inte ni Moderatorer* (eller vad jag ska kalla er) som ska hålla forumet up to date?
Dvs ta bort alla trådar som inte har någon mening? som är gamla och ingen kollar på osv?

För jag tycker det är ganska dåligt med städning på detta forum.. Mycket "skräp"!

Annars ett bra forum...

Mvh Rasmus