Frågor ang min EXT 580 EFI -95

Peter20ghz

Annonsmoderator
Moderator
26 sept 2009
52
0
1
Överhogdal
www.lindbergers.com
Hej.

Jag har nu ett par frågor angående min skoter A.C EXT 580 EFI som jag ännu inte haft nöjjet att få köra. Men snart kommer snön hoppas jag.
Tills dess har jag ett par frågor som jag inte lyckats klura ut.

1. en kompis berättade att det är bra att ha med sig en liten yxa, kniv, spade etc. och ofta fins det plats för det under sadeldynan. Jag har dock inte klurat ut om det går att lyfta upp sadeln på min skoter och lägga saker därunder.
Är det någon som har denna modell och kan berätta om och hur man lyfter sadeln för att isåfall packa saker där.

2. Handreglagen. På vänster sida sitter handbromsen, men på högersidan sitter också ett likadant reglage, vad är det till för? Det finns ju inte några växlar så det kan inte vara ett kopplingshandtag, kan väl knappast vara ett bromshandtag till? Jag är som sagt helt nybörjare på dessa maskiner, så ursäkta om svaret är självklart, men jag har inte lyckats klura ut det själv, vad är det till för??

3. Jag har en axelskada som jag opererat för i ena axeln och obehandlad i andra, och det kommer aldrig bli riktigt bra.
Och nu visar det sig att ryckmomentet för att starta skotern är en av de rörelser som jag inte kan göra utan att få en kraftig värk resten av dagen.
Nu funderar jag på om det går att på något sätt installera elstart med bara en knapp eller nyckel istället för att behöva rycka i startsnöret. Finns det något man kan göra för att få igång en elstart på denna modell?

Det var allt för denna gång :)

Tack så mycket.

Mvh
Peter
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
punkt 1 du inget fack under din dyna
punkt 2 handtaget är mest troligt parkeringsbromsen
punkt 3 ja elstart går att eftermontera men hur får någon mer kunnig svara på
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie