frågor angående ski doo mxz 700 millenium edition

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
som rubriken lyder så har jag lite frågor om denna modell. för och nackdelar med skotern och ja vill inte höra "rykten" utan sann fakta av folk som ägt samma skoter! hur mycke den drar milen mm, ja ös på med info!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Förbrukning: Mellan 2,1 och 5,55 har jag kört på.
Nackdel: Rotax serie 3 motor. (sök på serie 3 på forumet)
Fördelar: Många! Jag ägde min Formula (likadan skoter utom dämparna, typ) i 3 år och den har funkat kanon! Rolig skoter för relativt lite pengar.

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
Har en mxz 700 -01 som jag köpte inför vintern har kört ca 50 mil och är toppen nöjd!

nackdelar original, för lågt styre dålig matta(25mm) smala fotsteg som bruka vara på så många andra skotrar som går att åtgärda. angående soppa förbrukningen så är den helt OK trodde den skulle vilja ha mer men svårt att säga vad den drar som så, beror på hur man använder tummen med såklart.

Annars då jo en skoter med mycket power i med en pålitig rotax motor i ganska kort liten rolig maskin enligt mitt samtycke. Mycket skoter för pengarna i en rimlig prisnivå, likvärdig skoter är lynx enduro 700

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
som sagt nu är ja ski doo ägare för första gången och hoppas rotax motorerna är bättre än polaris skräp ;) haha.. btw skotern går som ett skott dämparna funkar kanon, rapp och fin motor med ett bra register =) och reser fin fint också ska ja tala om :D
mvh

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Gratulerar! Hoppas den håller ihop för dig! Kom ihåg att kolla insugningsgummina. Dom brukar spricka.
Det går finfint att lappa ihop dom med vulktape!!

N

N_w

som sagt nu är ja ski doo ägare för första gången och hoppas rotax motorerna är bättre än polaris skräp ;) haha.. btw skotern går som ett skott dämparna funkar kanon, rapp och fin motor med ett bra register =) och reser fin fint också ska ja tala om :D
mvh
härligt:) du kommer bli nöjd