Fråga om polaris XC 600-98

tobbe91

Aktiv medlem
1 nov 2006
92
0
6
Loke
Hej jag har en liten fråga angånde POlaris XC 600-98
klarar dom att hoppas m3d?
nån som har nåt annat bra att veta om dom är ochså motagbart!!
 

tobbe91

Aktiv medlem
1 nov 2006
92
0
6
Loke
ojsan jag råkade skriva m3d fär att mitt E är så trögt..
jasså har nån av er haft en som kan berätta lite kul fakta om den?
tack för hopp frågans svar!
 

931Melander

Välkänd medlem
29 okt 2006
383
0
16
Piteå
vad är m3d?
En som aldrig hoppat...
Tänkte att det var nåt typ ramphopp eller liknande...


Den har ju X-tra 10 fjädring, så med en fräsch gasdämpare i boggien så finkar det.
Det beror ju på vad du menar med hoppa med?
Den är bra balanserad och lättkörd , är inte övermotoriserad , men lite lågt styre.
Jag har som synes en -99 och det är ju lite skillnad på chassiet men fjädringen är densamma. Ska du hoppa långt och mycket så kanske du ska ha lite hårdare fjädrar.

Enligt min mening så är XC -99, -00 en av de roligaste Polaris skotrar som byggts. Den ligger riktigt bra på leden när det går undan, fjädringen är inte lika bra som Pro X/ Edge men man kör lika fort eftersom att tyngdpunkten är lägre. Den går fortare än edgen också eftersom att mattan går lättare i den låga boggien.
 

tobbe91

Aktiv medlem
1 nov 2006
92
0
6
Loke
med hoppa menar jag typ hopp ute på snö bara inge större hopp så tack för ännu mer fakta
 

Polle_man

Välkänd medlem
21 okt 2006
156
0
6
SOLLE
En mycket bra sakoter,har en själv och har inte haft några fel på den ännu,det som är negativt är att den är ganska törstig,den drar 2.6 vid lugn körning,sen är dom med kehin gasarna rätt svåra att bestycka perfekt,skulle hellre ha suttit mikuni gasare på den,men fin i fjädring och verkligt stabil,pigg o snabb ,dom står i cirkus 25-3000 tusen nu,har sett 00 or för det priset,men dedt är ju skicket som avgör,sen e de ju en smaksak om man gillar äldre eller nyare chassiet.
 

tobbe91

Aktiv medlem
1 nov 2006
92
0
6
Loke
Kom på en fråga till har XCn back och hur lägger man i den isåfall?
(kanske lite nOObig fråga)