Fråga ang EFI.

X_rated

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Borlänge Sverige
Hejsan!
Äger en Polaris Indy RXL -91 med AAEN pipor och trimchip.
Är mycker nöjd med den (har inte haft den så länge)

Men nu till frågan:
När jag vrider på tändningen och bränslepumpen gårigång så lyser den röda dioden i EFI boxen. Pumpen jobbar ca 5sek och dioden slutar att lysa efter ca 10-15sek.

Lyser den bara för att indikera att man har ström till boxen och så eller är det något fel i systemet? Den lyser alltså, den blinkar inte några felkoder eller så.

På tal om felkoder, är det någon som har lite olika felkoder till EFI:n eller vet någon sida där jag kan hitta det?

Tack på förhand!!!
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
Tänk på att felkoderna kan skilja mellan olika versioner av programvaran i styrdonet. Om det sitter ett "trimchip" där är det inte säkert att felkoderna stämmer med listan längre. Det kan t o m förekomma att "hackade" programvaror inte ger ifrån sig felkoder alls. Det är alltid bra att ha originalprommet kvar (eller fixa en kopia av originalprom från ett likadant styrdon) så kan man sätta dit det när det är dags för felsökning.
 

X_rated

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Borlänge Sverige
Ok, Torbjörn du verkar kunna mycket om EFI.
Har nu köpt en Verkstadshandbok till min maskin, den var dyr men det finns mycket bra info i den :)

Torbörn vet du vart jag kan få tag i orginalprommen? Hur mycket kan ett sådant kosta? Hur mycket kostar det trimchip jag har i nu? Någon som vet? inte jag iaf, det satt i när jag köpte skotern.

Hur jobbar ett trimchip? gör det så att motorn får mer bensin eller? är det ett måste med trimchip om man kör med AAEN pipor?

Tack på förhand!

 
S

shwippen

om man ska ha pippor på en EFI så måste du ha chip...annars blir det som att sätta på pippor på en skoter med gasare utan att ha bestyckat den...mvh shwippen