Fox float vs Walker evans air 2.0

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Står och väger vilka man ska köpa.
Har inga erfarenheter av luftdämpare.
Fördelar?
Nackdelar?
Pris,mest prisvärda?
Hur lättjusterade,vilka justeringar finns på dom?

Kom gärna med åsikter ni som provat,INGA gissningar...det klarar jag bra själv.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har ju Floatarna på min skoter och jag gillar dom skarpt. Riktigt skönt när man ställer dom med pumpen. Sen har ja kört en kort Nytro med foxar och dom var riktigt grymma på den.

Har dock aldrig kört en skoter med Evans dämpare men det är ra dämpare båda två.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Vet inte om de kan ge någon ledtråd men känns som WE air är någon halvdan kopia av Float..
De kostar runt 175--350$ borta i USA och många verkar byta dom.
Fast o andra sidan har ju fabcraft gått från Float till WE air.

Jag kör med foxxar fram, gillar dom. Smidigt med luftpump. Dock letar jag som en hök efter ett par evol lr evol x för o kunna justera lite mera. :rolleyes:
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Det tro jag du gör rätt i. Ryde FX Air 2,0, (som dom ju heter, 2,0 orna är inte från WE), Har inga justeringsmöjligheter alls ute på spåret, ska man ändra GAS-tryck i dom måste man på verkstan. Det finns pump-kit att köpa till dom men jag tycker inte det känns så bra att pumpa in vanlig fuktig luft inuti en dämpare. På en Fox Float pumpar man ju in luften i en separat luftkammare som ligger utanpå en helt vanlig stötdämpare.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
helt rätt beslut!. Försöker man undvika så mycket orginalmonterade polarisdelar som möjligt kan man inte bli besviken :)
 
Last edited: