FOX eller Öhlins på Pro RMK

jimmyu

Aktiv medlem
21 okt 2007
51
14
8
Någon som kört Fox Float 3 Evol QS / QS3-R dämpare och Öhlins dämpare i samma prisklass på Pro RMK och kan ge lite feedback på vad skillnaderna är och hur stor skillnad det blir jämfört med Walker Evans piggybackdämpare?

Kommer du långt med att bara byta dämparna i boogien och köra med orginal i framvagnen?

Har en 2019 Pro RMK 850 155" som jag funderar på att stoppa dit andra dämpare på.
 

aeqvist

Välkänd medlem
16 feb 2008
344
5
18
Skellefteå
Någon som kört Fox Float 3 Evol QS / QS3-R dämpare och Öhlins dämpare i samma prisklass på Pro RMK och kan ge lite feedback på vad skillnaderna är och hur stor skillnad det blir jämfört med Walker Evans piggybackdämpare?

Kommer du långt med att bara byta dämparna i boogien och köra med orginal i framvagnen?

Har en 2019 Pro RMK 850 155" som jag funderar på att stoppa dit andra dämpare på.
Kört Qs3 runt om och även om jag inte hoppar nå längder så märks stor skillnad även i pudret. Skotern blir mer följsam i hela fjädringsvägen och kör du över ett gammalt spår så löser dämparen det. Utan kast. Hoppar du inte skulle jag byta fram först. Hoppar du så byt runt om.