Fox dämpar pkt, Burandt vs Carl`sCycle

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Burandts kit. Tror det står vilka tryck burandt kört också i snowmobiles tidning. Mjukt som fn i dmp och typ 135psi eller nått i kammarn.

skickat via tapatalk från S3an
 

Stenmanracing

Välkänd medlem
28 aug 2012
510
0
16
Storuman
Skulle rekommendera burandt kittet. Funkar super och blir som dag å natt mot original. Har ett kit till salu för 16500:- med Evol R fram.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Vilket fox boggidämpar paket ska man välja.

Carl`sCycle som tex villhelmina motorcenter saluför 8695:-
http://www.blocket.se/vasterbotten/Fox_RearShock_Kit_Carl_s_Cycle_HOLZ_44649631.htm?ca=1_10&w=0

Chris Burandt som tex minhoj.se saluför 8999:- - 9895:- pris olika butiker. http://dieselme.se/accessories/pimp-my-sled/fox-boggie-kit-chris-burandt/

Det är till assault rmk dom ska till.
Frågan är hur stor skillnad det är mellan dom två, med tanke på att det är Carls Cycle som Burandt beställer sina från.
Visst är det säkert skillnad, men vem klarar av att känna den med tanke på hur mycket som går att justera...kan inte svara för andra-men jag tror inte att jag skulle klara av att säga vilken som var vilken.

Edit: Kanske ska tillägga: Burandt har utvecklat "sin" schimsning i samarbete med Carls Cycle.
Om det är dom som levererar till Burandt kan jag inte uttala mig om, men Carl har rimligtvis ganska god insyn i Burandts setup. Antagligen bättre än Burandt. ;)
 

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Stora skillnaden är nog på främre dämparen, Carl`sCycle har en enklare, ingen extern behållare och ingen clickjusteringen, burandt har bägge.
 

600 cfi

Välkänd medlem
18 dec 2008
542
15
18
norrbotten
Jag har köpt det paket som VMC säljer och är då jäkligt nöjd med det! Att centerdämparen är av enklare utförande tvivlar jag på att någon märker på en RMK. Sen har jag satt FLOAT 2 fram och det är också en kanondämpare jämfört med polaris org.
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Skulle rekommendera burandt kittet. Funkar super och blir som dag å natt mot original. Har ett kit till salu för 16500:- med Evol R fram.
Hmm, är kittet till 13pro, eller 12. Har en vanlig rmk så då passar endast 12an..
Har carl och burandt samma längd på framdämparna? Och är dom isåfall 17,5" som org eller kortare, jag tänkte labba med 17" då jag hört att 13pro ska va lite lägre i fronten än 12.. Någon som vet om d e sant!? Dom har ju 16,6" dämpare och så stor skillnad verkar det inte vara på infästningen även om den undre a-armen är rak..

Vidare så misstänker jag att Burandts är mer puderanpassad, han sa själv att dom jobbat hårt för att få den ännu snabbare upp på snön, så antagligen är carls mer allround.. Slutligen så tycker jag ingen dämpar nisse som säljer samma dämpare till Assault och RMK är värd att handla från... Kanske om du har evol x.. Där du kan labba med kompen.. Men inte ens då...
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Bytoken.. Skriv lite feedback efter du testat runt 10mil.. Slutat göra dämpare... Trodde fox levde på dämpar försäljning..