Fotstegsförstärkare med kylare under fotstegen?

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Nån som vet hur det går om man vill montera en sådan här forstegsförstärkare då kylarna sitter under fotstegen som på tex Indyn?



Måste man lägga distander mellan fotsteget och kylarna för att nit/skruv ska rymmas emellan?
 

MRBLOMMEN

Välkänd medlem
11 dec 2005
158
0
6
42
Hammerdal
köp inte

hej..

köpte såna till min förra skoter och kan säga att jag vart inte impad kolla isället på duells dom har bra förstärkare.. eller på www.peperformance.se han har skit snygga som passar på polaris och många andra märken..

ta fram ett måtband eller liknade och kolla hur stor sld förstärkrna e ganska små...
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Tack för de tipset. Den på PEP. var ju snygga, men kostade en slant.

Duells hade inga som verkade bra tyckte jag. Dom här är dom ända jag hittade där som förstärkte men då fanns det inget halkskydd. Vill gärna ha det.
 

MRBLOMMEN

Välkänd medlem
11 dec 2005
158
0
6
42
Hammerdal
men

kolla på listen som duells har den man trär på röret till chassit det styvar upp och du får ett jälva grepp efter som dina fotsteg e ganska smala så kan du stå på kanten istället...
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
MRBLOMMEN skrev:
kolla på listen som duells har den man trär på röret till chassit det styvar upp och du får ett jälva grepp efter som dina fotsteg e ganska smala så kan du stå på kanten istället...
Det är ju ett alternativ också...
 

MRBLOMMEN

Välkänd medlem
11 dec 2005
158
0
6
42
Hammerdal
jo

zTeve skrev:
Luleå Skoterdemontering har också en typ av sånna "lister" fast mycket billigare (139kr)...hur dom är i jämförelse med duells vet jag ej...
dom som luleå skoterdem säljer e korta typ 35cm och det e bara ett halvt rör som man måste popnita fast i fotsteget... och det på duells e det ett ***** grepp i skulle använt såna på min vector om dom har passat men min rundnig på chassit e för stor men på äldre skotrar passar det...
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
mikaelvoss skrev:
Tack för de tipset. Den på PEP. var ju snygga, men kostade en slant.

Duells hade inga som verkade bra tyckte jag. Dom här är dom ända jag hittade där som förstärkte men då fanns det inget halkskydd. Vill gärna ha det.


Ser nästan ut som dom som sitter på min Edge 600, fast olackerade sen är det ju som en list med halkskydd ut på ytterkanten av fotstöden.