Fotstegs byte SWB Assault.

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Jag kommer göra ett skoterbyte till nästa säsong och det blir troligtvis en likadan maskin som jag sitter på idag fast då en -14.
Är väldigt nöjd med min -12:a idag men fotstegen är något som är ett irritationsmoment. Är det någon här som har erfarenhet av att byta fotsteg på dessa maskiner (skinz ?) Rmk fotstegen ? eller motsvarande .

Tack på förhand .
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
Passar det bra med burandt fotstegen ? mycker ombyggnad som måste göras ? lägg gärna in en bild :)
 
28 nov 2012
37
0
1
BPT (480x640).jpg
image (3) (640x478).jpg
image (2) (640x478).jpg
image (4) (640x478).jpg
image (640x478).jpg

Det är lite trix men är du lite händig så fixar man det enkelt! Fotstegen på SWB är bredare än Pro rmk:n så mallen som följer med går inte att använda om du inte bygger om fästet fram i holken.
Men jag lämnade en bredare kant fram till så jag slapp bygga om fästet.
Passar det bra med burandt fotstegen ? mycker ombyggnad som måste göras ? lägg gärna in en bild :)
 
28 nov 2012
37
0
1
Vad tänkte du ?:)
Längden på orginal och burandt stegen är lika.

Eftersom du måste lämna en bredare kant innerst för att slippa bygga om fästet fram blir fotstegen lika bred som orginal, men väljer du att bygga om fästet fram så får du lite smalare fotsteg fram till än orginal:)
Vad är bredden och längden på fotstegen och är dom lika bred överallt? :)
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
om du lugnar dig en stund så ska jag posta i min tråd "sill och potatis". jag har bytt fotsteg till burandt. och byggt om det främre fästet för rmk bredd.

såg att till nästa år så kommer burandtstegen i vitt också´..

det jag funderat på såhär efteråt är att om det inte varit lika bra att montera skinz, då dessa släpper igenom mera snö. och så slipper man kapa bort halva dropbracket osv.. jag skulle vara mindre skeptisk till att köpa en maskin med skinz än med burandt. andrahandsvärdet tänker jag på då. fördelen med burandt är att du kan smalna av maskinen till rmk bredd och därav få bättre snögång. och priset skiljer nästan 3papp.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Var oxå lite tveksam på hållbarheten på stegen. Men nu har jag spöat mina i en vinter utan minsta tendens till att dom skulle ge med sig. En bra investering. :)
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
jag åker så lite led jag kan... men du behöver inte va orolig. stadiga fotsteg! och om, jag säger om du skulle göra två bananer av dom så är de fort gjort att åka in till handlarn å köpa ett par nya och nita fast :)