Fotsteg till iq rr ( snögenomsläpp och grepp)

3 feb 2009
48
0
1
leksand
Är det någon som har byggt om sina fotsteg på en iq någongång? Jag har en iq rr 144" som jag vill få ett snögenomsläpp på och att jag får bättre grepp.. Någon som har byggt om sina tidigare och vet vad som man kan köpa till?:madgrin: Jag har funderat själv på att eventuellt bårra några hål och sätta på 6 st progripps på vadera sida, men jag vill ha bättre snö genomsläpp endå.
Jag är väldigt tacksam för förslag och ideer!!
Mvh
:)
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Är det någon som har byggt om sina fotsteg på en iq någongång? Jag har en iq rr 144" som jag vill få ett snögenomsläpp på och att jag får bättre grepp.. Någon som har byggt om sina tidigare och vet vad som man kan köpa till?:madgrin: Jag har funderat själv på att eventuellt bårra några hål och sätta på 6 st progripps på vadera sida, men jag vill ha bättre snö genomsläpp endå.
Jag är väldigt tacksam för förslag och ideer!!

Mvh
:)
kan bidra med några bilder på min ikväll..
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
På min 440/600 monterade jag bara grepp plattor från Sled-parts ($18), tycker inte man behöver borra några hål, snön/isen fastnar aldrig på taggarna och man har alltid fäste.



Egentligen tycker jag personligen att man inte ens behöver dem, en spark så är all snö och is borta, så min RRSE låter jag vara orginal..
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
Såhär blir det på min.



passar även på att höja dom lite i bak kant, dock så är bilden lite missvisande då skotern är lite upphängd i bågen bak..

 
3 feb 2009
48
0
1
leksand
De ser jävligt bra ut! Nu har jag några ideer. Tack ska ni ha! Men vad bör man ha för borr för att borra sig igenom dom dära jävla platta nitarna som sitter i fotstegsförstärkningen ?
 

the_darkside

Välkänd medlem
18 okt 2009
2.410
6
38
Bollnäs
De ser jävligt bra ut! Nu har jag några ideer. Tack ska ni ha! Men vad bör man ha för borr för att borra sig igenom dom dära jävla platta nitarna som sitter i fotstegsförstärkningen ?
jag körde med vanliga metallborrar jag, 4,5mm först och sen 6mm men borra på låga varv med ganska bra tryck, annars så blir det slut med borren fortare än kvickt!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland


Meethookers Feethookers sitter på min RR, som natt och dag :)
Hur i hela världen lyckas du dra stålnit med en vanlig tång?
Har gjort det på ett par ställen där jag inte kommit åt med annat, och det känns som skaftet på tången ska gå av samt ett djäkla pump i underarmarna efteråt...
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Hur i hela världen lyckas du dra stålnit med en vanlig tång?
Har gjort det på ett par ställen där jag inte kommit åt med annat, och det känns som skaftet på tången ska gå av samt ett djäkla pump i underarmarna efteråt...
Har nog dragit närmare 1000st stålnit med vanlig handtång, inga problem om man är onödigt stark :)
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
haha tänk om de fanns en "gilla" knapp då skulle jag tryckt de på askers inlägg! haha

sorry ot! de kanske räcker med såna halkskydd och skära ut mellan fotstegsförstärkaren..
 
3 feb 2009
48
0
1
leksand
Haha men va ni svamlar..:) jag ska borra tre hål i mellan varje fotstegsförstärkare och sen sätta fotstegs fästen mellan det. Ska lägga upp bild sen på hur de kommer att bli