Fotsteg på Nytro

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
1
Mitt i naturen
Fick prova en ny summit x och blev alldeles förälskad i hur lite snö som kladdade ner fotstegen, och om det fastnade så stampade man bara ut det. Synd bara att det inte stod Yamaha på den, och att den inte hade en turbo som kunde agera stjärtvärmare..

Är Better Boards teh shiet man borde ha när man fått bryt och blivit galen på orginalen? Eller är det Skinz Airframe som är bäst? Finns det fler alternativ? Betterboards har ju en fördel i priset, men funkar dem verkligen? Har bara sett halvdassiga bilder i profil så jag vet knappt hur dem ser ut.

Går det kanske att modifiera orginalen? Jag är nästan beredd att gå hur långt som helst för att slippa dessa snöskyfflar till fotsteg!

Mvh // Desperat pudertomte
 

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
skinz airframe är bäst men jag kör med wrp running boards för mig funkar dom skitbra jag har nästan inge snö på stegen och dom är bra mycket billigare än skinz, wrp har större hål än betterboardsen
 

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
1
Mitt i naturen
skinz airframe är bäst men jag kör med wrp running boards för mig funkar dom skitbra jag har nästan inge snö på stegen och dom är bra mycket billigare än skinz, wrp har större hål än betterboardsen
I like it, vars fick du tag på dem? Och vad gick kalaset loss på? Låter definitivt som en bra utmanare till BetterBoards!
 

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
128
0
6
Vilhelmina
Jag fick hem mina skinz airframe från jänkeland idag o jag skulle inte fundera en sekund på något annat.Brorsan monterade på sin -12 mtx o det blir skit bra.blir aldrig snö på stegen...det faller ut helt själv samt at t de är de stadigasre jag kännt en skoter.de viker inte en millimeter hur du än står bryter eller bänder.hinner jag så monterar jag mina i helgen.

De landade på ca 4000kr... Inklusive frakt moms tull...
 

thebear

Medlem
13 dec 2008
40
0
1
Mitt i naturen
Blingfactory varianten såg ju minst lika stadig ut som dem andra alternativen, men var en del billigare! Det kanske är sådana man borde börja med för att se om problemet går att lösa utan att kapa bort hela fotstöden som krävs för airframe. Men airframe ser oförskämt trevliga ut, samt att 4000 spänn är ju en lusentapp billigare än i sverige!

Blingfactory hade ett riktigt bra pris :)
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag kör med Bettetboards som är olackerade, obehandlade. Upplever ändå att det bygger snö på dem så är inte helt nöjd. Mkt bättre än original men långt ifrån de bästa enligt mig, leta efter nån tillverkare som har Större hål än Bettetboards.