Fotsteg för seriös klättring?

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Jag vet att jag sett på nån hemsida att det finns lösa vinklade fotsteg i aluminium som man nitar fast längst bak på originalfotstegen och upp efter sidan på tunneln så att man får ett ganska tvärt uppvinklat (~45°) fotsteg längst bak att stå på när man klättrar uppför branter eller ägnar sig åt seriös vändrulle åkning dessutom styvar det upp original fotstegen endel.

Nu har jag letat som en idiot på alla upptänkliga sidor men i h***te att jag hittar åt dom så är det någon som vet vad jag svamlar om och var dom finns så vore jag tacksam.
 

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
jag vet vilka du menar, men det är ju inte så svårt å snidaa till några egna. jag vet inte vart dom går å få tag i tyvärr.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Inte dom jag sett men...

Dom jag sett ser iaf på bild ut att vara bedydligt mycket bredare men dom där kanske funkar, jag får ta å kolla hos Ski-doo handlar'n hur dom ser ut irl.
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Lysande henkew

henkew skrev:
Jag skulle tippa på att det är Swedish Mountain Products' hemsida du tänker på.
Dom hade ju såna fotstöd som du beskriver, gula var dom kommer jag ihåg, men dom verkar inte säljas längre.
Du kan ju maila Patrik och fråga...
Där har vi det!

Patrik den filuren har tagit bort dom det är därför jag inte hittar åt dom.
Jag får kolla med honom, nu när jag fått mina boggieförlängningar så kan jag ju börja tjata om nått nytt. ;) :D

//Henke