Fotholkar/fotstegsförstärkare IQr-rr

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Har sett många som kör IQr tävlingsmaskiner har fotholkar eller de är väl mer ett stag från fotsteg till bandtunnel om ni förstår vilket jag menar . alltså inte den där "läppen" man skruvar fast för att förlänga original fotholkarna .

Tänkte iaf höra om man kan köra med såna för att få styvare fotsteg eller sliter man sönder bandtunneln då istället ?

Jag kör en IQrr och mina fotsteg har ju som på så många IQrr spruckit längst fram . men nu ska jag svetsa dom men vet att utan förstärkning så kommer de hända igen PGA att de är ett utsatt ställe eftersom dom flesta rr spricker där, plus att om alu funkar som stål så blir ju metallen bredvid svetsen svagare än förut och spricker ännu lättare. men om man monterar "holkar" och sliter sönder tunneln istället så känns de ju bättre att bara svetsa .

jag hoppar typ aldrig, men spöar mycket led och racklar runt i skogen osv osv , men jag väger ca 130 kg så de blir ju sina påfrestningar speciellt längst fram på fotstegen .
så vad tror ni som är kunniga om sånt här är de värt att prova eller kommer jag slita sönder tunneln ?