formulaz?

saigon

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
va tycker ni om denna skoter? http://www2.blocket.se/view/832851.htm?l=0
funderar på en sån, den ser brutal ut på nåt vis=)
nja men va tycker ni om denna skoter, för/nackdelar osv?
vilken motor det är i och hur många hk.
 

Slejp

Aktiv medlem
1 jan 2000
91
4
8
tror det är 670 i den 129hk isf.
men priset vet jag inte om det var så bra.
 

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
Har hört att boogien som sittter på den är helt underbar när man kör på fina leder med långa svepande kurvor och krön men att den inte alls passar i "puckelpisterna" som vi oftast har här i sverige. Funderade på en sån tidigare i höst men skippade denna modell eftersom jag prioriterar komfort och körbarhet framför fart och skönhet.

.___
/ __\
\__ \
/___/teffe´Me´Lloyd´n
-------------------------
Ski-Doo Grand Touring
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
ski-doo fick visst aldrig ordning på kalibreringen på den boggien.läste i snowtech(amerikansk tidning)att ad boivin(dom som gör expert boggien)har ett fjäderkit som gör att den inte slår igenom så lätt(ski-doo:s variant är en kopia av expertboggien).
ski-doo själva sålde ett stötdämparkit men det var visst fjädrarna som var problemet.
annars är skotern en lila mxz 670,bra motor och variatorsystem,bra bränsle och oljeförbrukning(med tanke på effekten),en som jag känner har haft en 98:a,han tyckte det var den bästa skoter han haft-det var bara att sitta ner och gasa och styra dit man ville så fixade skotern resten..
 

Matta

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
59
Malung Sverige
Har själv haft en FZ -99.
En underbar skoter med kanonboggie för lite tuffare körning men även bra komfort vid lugn körning. Enda bristen var dämparna i framvagnen de hängde inte med övriga skotern.
Mvh/Matta