Formula PLUS

Crazy Raider

Aktiv medlem
1 jan 2000
74
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 24-Jan-04 kl 08:05 PM (CET) av 2stroke (moderator)]Nu är det så här att när jag ska dra igång min formula plus så går det inte. Alltså när man dra så far drag snöret bara ut och man får nästan inte in den igen (det är som om man drar i ett snöre upplindat på en vanlig rulle, inget motstånd alls.).

Vad är det för fel, är det någon fjäder som behövs bytas eller är det något annat allvarligare?
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Formula +

Hej !

Tja...

Det låter som att din maskin drabbats av det gamla vanliga på Rotax motorer....

Således ett vanligt RAS på magnapullen !!
- - - - - - - - - -
Kolla denna sida :

http://216.37.204.202/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=66&B=10

- - - - - - - - - - -
Skruva bort den och renovera den !!

( Detta är ett vanligt fel på Rotax magnapuller !! )

Tyvärr x(


 

TriXteR

Medlem
15 mar 2005
12
0
1
43
Skellefteå
Har samma fel på min magnapull, har köpt en ny klacksats för 62:- på rinab. Men har problem med fjädern, fattar inte exakt hur den ska sitta. Provade lägga dit den som det verkade att den skulle sitta men det funkade bara ett tag, nu e klacken till hälften nersliten å det funkar inte längre.

Tittade på länken du hänvisade till men av den får jag inte klart för mej hur det ska monteras. Vore tacksam för tips hur fjädern ska sitta.

/Nicke
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Crazy Raider skrev:
[Uppdaterat: Senast editerat den 24-Jan-04 kl 08:05 PM (CET) av 2stroke (moderator)]Nu är det så här att när jag ska dra igång min formula plus så går det inte. Alltså när man dra så far drag snöret bara ut och man får nästan inte in den igen (det är som om man drar i ett snöre upplindat på en vanlig rulle, inget motstånd alls.).

Vad är det för fel, är det någon fjäder som behövs bytas eller är det något annat allvarligare?
byt fjädern i drivhuset :p