Formula mach1 -91

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
mach 1

Om det är ett dåligt köp kan man diskutera i evighete, men min erfarenhet av den är att den inte har världens bästa framvagn (tycker att Polaris IFS är bättre) och att den är framförallt framtung....men så har den ju en del under huven oxå!
 

zap

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
mach1 -91

har en sån,pipor från en -x,hårdare framfjädrar,engans i boggie,gasdämpare fram. skotern går bra efter leden,gör mätarn ut(160),enda problemet är att skidorna aldrig är i marken när du gasar(dålig styrning),plus att man bör vara ganska stadig för att orka bryta omkring den när det är krokigt!!
 

Rotaxpower1

Rookie sledder
1 jan 2000
8
0
0
köp den

Köp den hos Granaths i Mora den har M10 boggi och specialframvagn. Engans dämpare runt om .26 000kr
 

bigmac

Staff member
Administrator
Team Snowmobile
1 jan 2000
146
11
18
Orsa
www.snowmobile.se
vilken nostalgi skoter

Jag älskade min mach 1 lite sur ibland men lärde man sig alla knep så gick den som en klocka... en snabb klocka. Inte sämmre fjädring än någon annan skoter från denna tid.
 

elanmannen

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
ser ut som en raket och går som en också

Jag instämmer med "bigmac". Min Mach 1 var tung men snabb och vad är alternativet? En RXL, insprutad Cat med plastvirus eller en 80-tals looker som Excitern? Sällan! Rotax 617 cc är allt som behövs för att vara kung. Att den sen är bland de snyggaste snöskotrar som någonsin gjorts gör inte saken sämre. PRS fjädringen är den bästa som finns föutsatt att leden är platt som Nurnburg ring. Då går den som en Porsche! 92an har skönare säte och lite annan boggi. Båda skall klocka 160 km/t.

 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
hade en 92:a

som bara var skit.... flödade över jämt, hjälpte inte att förgasarna var på service femtioelva ggr. knäckte en massa stag i boogien, dom höll inte spec mkt. å jag kör inte så jävla hårt. tung som satan. men ska inte bara klaga, när den gick så var den som ett strykjärn på leden. kändes som den hade väldigt låg tyngdpunkt. I lös snö var den dock inget att ha. Hittar du ett fint ex så varför inte, men tänk först på vad du ska ha den till... sjöar å leder e den skoj men inte ett dugg rolig så fort man lämnar den" //'AMvck
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Mach-1 ( "PRS" )

[Uppdaterat: Senast editerat den 04-Mar-04 kl 08:11 PM (CET)]Hej !

Ski-Doo's "PRS" chassie är lite tungt men väldigt stryktåligt !!
och dessa slidmatade motorer är nog det absolut bästa du kan köpa om du INTE vill skruva !!
Satsa på en 1992 ---> då de bla. har en betydligt bättre boggie.

Montera sedan BREDA plastbelag på skidorna !!
Gör underverk med dessa maskiner.....

KÖP !!
-------------------------------