Formula III eller Mach 1

antebrandt

Medlem
4 okt 2004
12
0
1
Umeå
Hejsan.

Jag är i farten med att köpa skoter. Jag har varit utan nu ett tag.

Jag tänkte höra efter vilken skoter som är vettigast.

De två skotrar som det står mellan är en Formula 3 600 -98 eller en Mach 1 -99.

Det skiljde inte så mycket i vikt mellan dessa, men desto mer i hästar.
Vilka priser bör man kunna hitta dessa för? Runt 350 - 450 mil.

Tacksam för svar.

Mvh Andreas
 

Dirtpaw

Medlem
1 jan 2000
10
0
1
sLappland Sverige
jag har en F3 -98, och det är då betydligt mkt mer piska i min än i kompisens mach 1.. min gav jag 38 000 kr för förra säsongen, och nu får jag endast 27 000 om jag byter in den (!).. vet ej miltalet.
 

rori

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Nonsens!

Säger man att formula 3-98 går på något som helst vis bättre än Mach 1-99 så är man yr i mössan. Finns dessutom ingen teknisk anledning till det heller. Mach 1 har flatside, 20 hk mer och 100 kubik till utan att väga mer.

hej och hå.
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
rori skrev:
Säger man att formula 3-98 går på något som helst vis bättre än Mach 1-99 så är man yr i mössan. Finns dessutom ingen teknisk anledning till det heller. Mach 1 har flatside, 20 hk mer och 100 kubik till utan att väga mer.

hej och hå.
Håller helt med under förutsättning att båda maskinerna är vettigt injusterade och friska. Mach 1:an går betydligt värre än F3:an (som ändock är en av mina favoritmotorer då de visat vid flera bänkningar att de ger ca 135 hk). Dock måste erkännas att även F3:an går HÅRT på led. Fast båda dessa skotrar är ju egentligen rena ledskotrar ska tilläggas. På tok för framtunga och med för smala skidor och brant vinkel mellan snön och drivband för att ha bra lössnöegenskaper.

//Rob