Formula eller annan i samma prisklass?

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Hej! jag har ju en formula mx-91 som är lite trimmad höjd o förstärkt i boggien.
Undrar om det finns någon annan bättre skoter i ungefär samma prisklass?
Är sugen på en bra första-skoter som ska gå ungefär 70% led och 30% utanför led.
Det jag vill satsa mest på är ju då dämpning..
Tacksam för förslag!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ja, i boggie och fjädring. men annars finns ju polaris indy modellerna, som också har bra fjädring, men boggien är då klenare på dom
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
indyn är lättare, men sen är dom lika i lössnö. jag har haft en indy 400 och en kompis har har en formula mxlt 89 som går hyffsat bra i lössnö. förresten, är det en formula mxlt eller den korta mx?
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
nu är jag ju lite polaris frälst.. men en indy helst en sks går ju inte dåligt i snön men en lite längre formula skämmer inte ut sig helt heller.. av dom jag har kört så känns indyn betydligt lättare och mer lättkörd
 

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
nä, uppstog ett problem med den igår när pappa körde den... han körde ca 200 m sen bara tvär dog den och ville inte gå igång, den tände till och så men inget mer, vi lät den stå tills idag så var han ut och körde den igen och exakt samma sak, runt 200 m och sen dog den... då väntade vi nån timme och lät den bara stå, sen drog vi i den och då gick den igång, de lät som att tomgången ökade något efter 1-2 min och sen minskades den och sen dog den IGEN! någon som har förslag på vad det kan vara eller ska jag bara sälja iväg den ändå? Är ruskigt sugen på att ha en fungerande skoter just nu.