Formula 500 lr enduro 494 97:a

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Är på väg att köpa en formula 500 lr en endro 494 är någon som har erfarenheter av just formula 500 97 lr enduro 494 97 om det finns några negativa saker på skotrarna är tacksam för seriösa svar!

//Jonas
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag har väl inga direkta erfarenheter av lynxen men jag skulle välja formulan iaf. Dom går riktigt bra för att "bara" vara en 500a.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Köp lynxen toppen maskin som går bra och tar lite bensin. den är inte tung som många tycker.
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Tack

tack för alla svar men ja tänkte på 494 ha ju rave ventilerna de ha ju inte formulan men det kanske inte gör varken till eller från? men jag har hört att formulan är lite slö på lågvarv om man jämför mot enduron stämmer det?
 
E

Ej medlem/Inloggad

Du får ett bättre botten drag om du har rave portar
så min röst ligger på Lynx Enduron
desutom har lynx en bättre boggie än ski-doo.
Hoppas du blir nöjd med vad du köper : )
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Lynx......

Du måste börja med att fråga dig själv: Hur kör jag & hur skall jag använda den ???

Lynx :
+ , Bättre Framvagn , Bättre boggie , RAVE , Stryktåligare , Längre matta
- , Svårare med vissa delar , FUL !

Ski-Doo :
+ , Snyggare & Design , Lättare att få tag i delar , bättre glidare
- ,Sämre motor , Framvagn , boggie etc etc , kortare matta

- - - - - - - -

JAG hade då tagit LYNX'en !
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
igår läste jag en artikel i en skoter tidning där de testade enduron och formulan, och enligt dom var lynxen mycket bättre. Det enda negativa är väl att den inte är nå snygg, men kan du leva med det så ta lynxen!
 

Daveez

Ny medlem
1 okt 2005
2
0
1
35
Piteå
köp lynxen.

soppa snål hög toppfart bra dämpare stryktålig skön dyna. motor håller hur bra som helst. bara rave ventilerna fastnar nån enstaka gång annars går den hur bra som helst.
 

kmu

Medlem
11 jan 2005
44
0
6
35
Övertorneå
lynxen utan att tveka, komforten är det stor skillnad mellan. formulan är mera led skoter, fast kanske det du tänkt dig? är ganska säker på att enduron har bättre drag med..
 

Compakt

Aktiv medlem
24 okt 2005
54
0
1
Örnsköldsvik
Om du köper lynxen så satsa på en -98!

Det är en del modifikationer på Lynxen från -97 till -98. Det som märks tydligast är infästningen i framvagnen, på -97an ser framvagnen ihopsjunken ut och går lite ostadigare/vingligare. Det är fortfarande en stabil och bra maskin -97an men jag rekomenderar -98an. Har ägt båda modellerna.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Jag säger bara Lynx

Jag har haft en formula 500 den är väldigt tung så jag säger köp en enduro 494 min granne har en sån den går som en klocka.. :D