Fordonsskatt och försäkring

balha

Medlem
14 sept 2009
48
0
1
Är det fordonskatt/registeravgift för skotrar nu för tiden?

Någon som har en uppfattning om vad försäkring kostar för t.ex. en X-Trim?

balha

Medlem
14 sept 2009
48
0
1
t.ex. 600 e-tec 2010.

Polaris FST IQ Dragon - 08 också intressant, tänkte mest bilda mig en uppfattning. Kostar det 500spänn eller 10000?

D

Draken

Eftersom du inte får köra på vägen med den så är det ingen fordonsskatt.
Om nu någon trodde att fordonsskatten gick till vägarna,men det var så det var tänkt i alla fall.

Men registreringsavgift på några tior är det på alla nya fordon.

R

Robin

Är det fordonskatt/registeravgift för skotrar nu för tiden?

Någon som har en uppfattning om vad försäkring kostar för t.ex. en X-Trim?
1. Nej

2. Ring försäkringsbolagen. Kostnaden är så enskild från person till person att det egentligen inte ens finns något stabilt riktmärke att sätta sig efter annat än att mindre motorer är billigare att försäkra än större.

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
men de är skatt..de är de... dock är den inräknad i traffikförsäkringen...läser man papprena man får från försäkringen så står det dära:)

jag betalar tex 2000 för traffik på min maskin... som min vän säger så är de helt upp till vad du själv har för ålder osv....

är man över 25 tror ja de är? så blir försäkringen MKT billigare än när man är tex 18..
PRecis som en bil.

men är du över 25 så kring 5000 för en 600cc brukar vara ett riktmärke för min del iaf

D

Draken

men de är skatt..de är de... dock är den inräknad i traffikförsäkringen...läser man papprena man får från försäkringen så står det dära

Det är inte en fordonsskatt! Det är den fantastiskt trevliga skatten som regeringen införde på trafikförsäkringen helt apropå ingenting.

pbylund

Välkänd medlem
10 dec 2008
486
0
16
Ö-vik
tror vv har en av/påställnings avgift på 50 spänn, dock kan man ju inte ställa av och på med alla bolag nuförtin..
förövrigt betalar jag 4200 / hel / helår i försäkring på min 800, 20 bast..