Okej! Min nytro mcx 270 kan slå i stoppen ibland så vill ha mindre varv! Så då ska jag vikta på mer på toppen då alltså?
Basvikten är 50 g, sitter 3st 7grammare plus 7st 1grammare på varje vikt.
Eller 7 grammarna väger enlig våg 8g egentligen.. Dom satt längst in på hälen, tänkte om man flyttar ut dom lite så kanske man får ner slutvarvet? Från stillastående och full gas slår den precis i stopp sen går den ner lite så de är bara små justeringar men man vill ju undvika varvstopp.
Nja enligt vågen är vikterna 82 g totalt, skulle vilja vikta 85 eller 87 men får inte tag på viktbrickor..
När jag köpte maskinen satt det 2st 7 grammare längst in på varje sida sen 1 7g i mitten och 3g på andra sidan sen 2 g på varje sida längst ner alltså 14/10/4. Men man kan väl prova att flytta ut vikten mer på toppen och prova sig fram?
Med X varianten av Supertip så klarar man sig med 50g grundvikt, 55g hade varit bättre. (Nytro270).Jag kör med Supertips 60, sedan lastat på allt som följde med utom en pyttebricka längst ut, dvs 89g
Hamnar ibland på fel sida av 11000rpm-strecket så annan helix är på ingående, har iofs 20hk mer än din Nytro.
Att köra med 50g basvikt på en 270 Nytro låter lite klent, man brukar väl åtminstone ha 55g bas på dem?
Alternativt, testa att kasta på en Apex-helix och se vad som händer, vet de som testat och är nöjda med resultatet men det beror väl lite på hur/var man kör också. Nytron har väl rak helix och Apex har 51/43.