flytta fram körställning?

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
hur gör man enklast för att flytta fram körställningen så den blir ungefär som på en rev.. fasst utan några större investeringar?. är de höja dynan flytta fram styrstången ?
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
ipsel skrev:
...höja dynan flytta fram styrstången ?...
Ja...men flytta fram styrstången behöver ju inte bli enkelt...
Det går ju att sätta på en justarbar styrhöjare eller på annat sätt vinkla fram styret...men vinklar du förmycket blir det en konstig "svängvinkel"...
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jo styrhöjare har jag alltså vinkel bar .. men man sitter ju fortfarande som på en chopper :D jämnfört med rev .. så en höjnings sats till dynan hade inte vart helt fel men hur fasen skall man göra en sådan?
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
vad är det för skoter det ska göras på? iaf så är det bara att flytta fram styrstången en bit.. ska man flytta väldigt mycke måste man ställa om alla inställningar på skidor ochstag..typ.. men det går att flytta lite såd et blir bra.. och sen en justerbar riser som du lutar lite framåt..inte mycke då blir det väldigt konstigt när du svänger.. sen måste du sätta dit en hög dyna..typ pro x elr liknande.. kanske göra en egen tillverkad? elr ta en tank och dyna från en cross och fästa högt.. :) aja.. fantasi ska man ha..
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
men hur f*n ska man göra en egen?. jo har funderat på en pro-x men dem är väldigt dyra å kommer inte passa för fem öre .

lynx racing 454 -96
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
det är väl bara göra en ram av valfritt material som du skruvar fast i org. dynan...
kan ju inte va så svårt att klura ur...gör den först i trä så blir det ju enkelt å billigt om det skulle bli fel eller så...
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jo har funderat på de.. man måsste ju hitta rätt skjusteríngar och sådant innan man gör i plåt eller liknande .. för jag ska ändå klä om dynan och då kanske jag gör den lite hårdare sätter in mer stoppning i den
 

DIRAVI

Välkänd medlem
21 sept 2004
467
0
16
ipsel skrev:
jo har funderat på de.. man måsste ju hitta rätt skjusteríngar och sådant innan man gör i plåt eller liknande .. för jag ska ändå klä om dynan och då kanske jag gör den lite hårdare sätter in mer stoppning i den
Skall du ändå klä om dynan, klossa mellan dynan och bandtonneln med styrofoam eller liknande(markskivor)