Firecat F7

G

Gua

Tjenare på er

Jag undrar om det är nån som har fått äran att testa en F7a i vinter ?? ,, isåfall så undrar jag hur ni/du upplevde skotern, om den var svårkörd, rapp på gasen och allt annat som är värt att veta.

 

Raider

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Hmm

Jag har sett och klämt på en. Inte imponerad av vikten i framänden iaf. Härlig körställning med högt styre. Luffarturbo som lär dra in en hel del snö. Sen lite små petitesser: Pipan går just ovanför tändstiften.. inte kul att byta om den är varm... röret som bromsslangen fäster i skaver mot olje behållaren. Nästan hål på den maskin jag såg..... sammanfattat är jag inte speciellt imponerad. Vet dock inte hur den är att köra eller så...
 

ACat

Aktiv medlem
1 jan 2000
56
0
1
?

Hur kan du kritisera en förserie modell så hårt?Låter som det är värsta skiten. Och du har inte ens provat den!!!! Skotertidningarna i staterna som provat den verkar dock tycka lite annorlunda. Den har fått en hel del lovord.
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
FireCat

Inte speciellt imponerad?? By far lättaste maskinen på marknaden...så hur tung kan den vara? Om du sedan byter tändstift före varje säsong behöver du inte bränna dina fingrar på hela vintern. Brömsröret är väl en baggis dom fixar innan leverans till kund börjar. Jag tycker F7 verkar vara en killer, under 200kg o nästan 140kusar!! Sen ser den ju hur jxxla kaxig ut som helst! Härligt jobbat Arctic!
 

Raider

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Hmmm

Jag skrev att körställningen var bra och att jag inte kört den (där den kanske utmärker sig mest). Jag borde kanske skrivit att jag inte är imponerad av finishen och hur den var konstruerad. Ja visst, det är en prototyp man sett och mycket av det man har att anmärka på kommer att fixas till produktion. Jag har på inget sätt sagt att den är dålig, det var ju bara petitesser jag tog upp. Tvärtom så blev jag imponerad när arctic presenterade maskinen, ett mycket bättre alternativ än RX-1 om ryktena om vikten som florerar är sanna. REVen är säkert också kul, men jag hade inte kunnat stå ut med utseendet. Den ser ju fan ut som en gul limpa. Nä hade jag köpt en ny kortbandare så hade det stått mellan F7 och ProX800. Ska bli kul att se vad som kommer nästa år. Arctic lär ju släppa en skoter med motorcykel baserad motor. Intressant!
 

zl

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
firecat

När det var visning hos "min" återförsäljare så var jag självklart och tittade och representanten från Artic Cat sa att dom hade kört dragracing i Arvidsjaur mot diverse maskiner och 700an drog alla 800 även klättermaskinerna men även zr 900an och 500an drog alla 600or. Så det säger ju lite om maskinernas kapaciteter.
 

gaddster

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
låter finfint

min F7 kommer på skoterns dag så nu är det bara att vänta och det är inte lätt ....ångest. när är skoterns dag i år?
 
F

F7

Jag hämtade min F7:a i onsdas, känns osm en väldigt potent skoter må ja säga, enda ja reta mig lite på är att den reser lite för lätt! men ja ska prova o justera om boggien lite!! den är jävulskt rapp!!!:9