Finskt registrerad.

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
Vad krävs för att registrera en skoter från finland till sverige? läste i en blocket annons att det bara skulle kosta ca 2000kr, stämmer det?
 
Last edited:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Vad krävs för att registrera en skoter från finland till sverige? läste i en blocket annons att det bara skulle kosta ca 200kr, stämmer det?
Bara regskylten kostar 120kr så det lät lite optimistisk, en annan annons säger 1800kr och även det va jag osäker på. men det kan ju vara enklare från eu land, vad vet jag... Men kan redan nu säga att oavsett vad folk säger här så är det transsportstyrelsen som bestämmer så ring dom med en gång och fråga om proceduren att regga inom eu land...
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
det är enklare när de är EU jaa.men 200kr blir de inge av:) först å främst måste du ha papper på maskinen...

sen som bamse säger..ring transportstyrelsen.dom vet
 

Urjan

Välkänd medlem
27 jul 2008
138
0
6
Luleå
tåkade visst skriva fel, menade 2000kr.
Tack för svaren ska kolla med transåportstyrelsen.
 

nizzoz

Ny medlem
19 okt 2009
4
0
1
Kiruna Kommun
Så här funkar det.Eftersom vi i kiruna området har privat importerat en längre tid så har jag ganska bra hum om hur det fungerar.I regel köps maskinerna i Muonio(Närmaste handlare och mkt bra service).Skotrarna är oftast billigare än i sverige förutom förra året då euro kursen var skyhög.Nu verkar det ha vänt igen.Som ex kan jag nämna att min polare har beställt en summit 600-e-tec 2010 till för 110000 svenska kr.Inreggnings avg strax under 2000 kr med pappers arbete.Viktigt är att du har beställt tid innan dit köp för att kunna skicka dit alla hanlingar med reguppgifter.ce-intyg,chassienr och andra papper. De finska handlarna hjälper gärna till med allt så det gåt inte att misslyckas. En viktig grej som en del har missat är att din skoter måste vara eu-godkänd för att den ska kunna reggas in i sverige.Chassienr är kopplade till denna lista som din handlare ger åt dig.112 000 för en e-tec innan prissänkningen i norden inreggad o klar.Dessutom har de finska handlarna mkt generösa garantier...