Finns det goggles med eluppvärming ?

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Har inte sett med eluppvärmning men finns ju med inbyggd fläkt om det är för immans skull du söker.
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
tänkte som idag var det 30- immar ju igen och blir en is hinna nästan direkt finns det nån anna typ av goggles som fixar det ?
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Köpte mig ett par 509 sinister.Funkar klockrent.Men det gäller ju att ha rätt hjälm också...
Men skulle det köra ihop sig så finns det ju fläkt till dom.
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Finns en fläkt med batteri inbyggt i som monteras i/på glasögonen och känner av fuktigheten.
Blir det för mycket fukt=imma så startar fläkten och "simmsallabimm" så har du fritt synfält.
 

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Finns en fläkt med batteri inbyggt i som monteras i/på glasögonen och känner av fuktigheten.
Blir det för mycket fukt=imma så startar fläkten och "simmsallabimm" så har du fritt synfält.
Var finns såna?
 

svalbard

Medlem
3 nov 2008
8
0
1
finns inga dåligt väder bara dåliga kläder:p 30- är ju inge problem bara att se till att ha rejäla kläder på sig
 

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Se till att köpa ett par glasögon som har dubbelglas. Skidglasögon har jag alltid kört med, antifog behandlade också. Problemet är ju inte under körning utan det är när du blir varm och svettig och linsen är kall som det börjar imma. Således är det inga problem medans du kör utan när du stannar som linsen börjar bli varm. Ta av dig glasögonen då så ska de inte imma. Ett tips är att spänna glasögonen tightare över hjälmen än vad du har tidigare också.
 

deji

Välkänd medlem
Använd det gamla hedliga tvåltricket! ta bara flytande tvål/schampo/diskmedel och sätt på insidan av brillorna och torka bort det med en torr handduk! har alltid funkat för mig oavsett temp och väder!
 

xoredge

Välkänd medlem
14 feb 2009
498
5
18
Umeå
jag har provat diverse olika goggles med varierande pris alla med dubbel glas och det blir alltid is på glaset då det är riktigt kallt som nu senast så drog ja på mig dom i garaget och körde kanske en mil led då vare is över ena ögat

Det där tvål tricket ska jag prova

Och som sagt -30 är inget problem att hålla sig varm i utan det är sikten jag har svårt med :p
 

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Ahhh!!!!!! Måste hindra dig! Ha aldrig tvål på insidan av linsen, man ska putsa så lite som möjligt där för linserna är oftast anti fog behandlade. Ju mer du petar där desto sämre funkar det. Det är 100 procent sant och går att läsa om på många ställen runt om på internet.

Möjligen att de inte spelar någon roll på 100 kr goggles men med varje par skidglasögon som jag haft 1000-1600 kr klassen) så har jag blivit strikt informerad om det samt att bara använda medföljande putsduk på utsidan för att undvika repor osv.

Sök lite på typ imma goggles osv på www.freeride.se. Ett svenskt skodforum, finns mycket att läsa.