Finns det en hårdare tunnelväska

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Vet ni om det finns någon hårdare tunnelväska (typ plast) lite större modell till Summit/Freeride osv?
Dagens mjuka är ju som en isklimp varje gång man har kört en dag och man måste tina och torka dom efter varje tur.
Har en original BRP "Linq sr 21 tunnelbag" (Har samma problem på min Polaris med en mjukare original tunnelväska)
 

Henrikssons

Välkänd medlem
17 feb 2013
264
103
43
Vittangi
Jag har en Giele förvaringsbox/transportbox 70 liter till min Freeride 154" 2018. Passar då även Summit i G4-chassiet. Funkar bra, är inte så värst hög heller och upplever inte att den är i vägen. Kanske inte något man har med sig om man ska ha den smidigaste maskinen möjligt för att klättra med i skogsterräng, men den är ju lätt att montera av (sitter fast med spännband bara, i Linq-fästena) ifall man vid de tillfällena vill sätta dit en mindre väska istället.
 
Reactions: nanowire

AllaMärken

Välkänd medlem
13 aug 2020
137
9
18
Gällivare
Jag har en Giele förvaringsbox/transportbox 70 liter till min Freeride 154" 2018. Passar då även Summit i G4-chassiet. Funkar bra, är inte så värst hög heller och upplever inte att den är i vägen. Kanske inte något man har med sig om man ska ha den smidigaste maskinen möjligt för att klättra med i skogsterräng, men den är ju lätt att montera av (sitter fast med spännband bara, i Linq-fästena) ifall man vid de tillfällena vill sätta dit en mindre väska istället.
Jo jag hittade dom sen hitta jag ju en BRp box 40 liter som kostar nästan 5k
 

Carleen

Välkänd medlem
12 nov 2010
251
0
16
Kör Polaris Ultimate Shovel Bag på min summit, klämd under linq fästen och det funkar skitbra för min del. Finns en stor och en mellansize. Håller även för att stå på under knipiga situationer.