filterpåsar/puderpåsar

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
tjenare. de är så att ja har sattit öppna filter på min rmk. någon som vet var man kan köpa sk. påsar till dom? man måste ju vara på den säkra sidan så den inte snöskär:(.. har sprutat filter olja på dom så dom ska ju vara vattentäta men ändå.

ni kan ju kolla hur de ser ut :cool: http://www.pixbox.se/pic_show_id6979944.html

//billy
 
R

Robin

slp har ju så kallat unifilter du kan sy ihop och trä över, dock kan dom ha tendens få isbildning när de kommit vatten på dem medans dom är varma sen fyser det när motorn är kall.
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Snöskärning, är inte det lite av en myt? Har en skoter med öppna luftfilter (åkt så i 6 år)och åkte även helt utan filter på min första skoter å den skar först när en mutter trillade in i förgasarn.. då blev de stopp:D
Jag kanske bara haft tur oxå:) Men vad är det som brukar går åt h-e i en snöskärning?
 
R

Robin

Som jag har förstått det hela så nyper kolven i cylindern när det kommer in kall snö i den varma motorn.
Kan ha fel, men så har jag fått det förklarat för mig:confused:
vatten i motorn gör att olje filmen förstörs vilket resulterar i att motor skär ihop
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Snöskärning, är inte det lite av en myt? Har en skoter med öppna luftfilter (åkt så i 6 år)och åkte även helt utan filter på min första skoter å den skar först när en mutter trillade in i förgasarn.. då blev de stopp:D
Jag kanske bara haft tur oxå:) Men vad är det som brukar går åt h-e i en snöskärning?
kolvarna blir ojämt av kylda lite ovala med andra ord ,sedan brukar de se ut som om man raspat dem i slag riktningen.du har haft tur.

en kompis köpte en pro x 800 utan filter av en snubbe som menade att det inte behövdes pga att insuget sitter i blocket, jo tjenare fyfan hur den såg ut när vi rev den motorn syra tvättade loppen men cyllarna va fucked :eek: för att inte tala om kolvarna
 

fanatic_power

Välkänd medlem
3 nov 2006
140
0
6
luleå
jag har kört utan luftburk osv, bara öppet rätt in. åde har då funkat bra, har kört så i många år. men haha de kan inte vara bra som ni säger :p
 

black_sirpa

Välkänd medlem
13 jul 2006
380
0
16
33
Kiruna
slp har ju så kallat unifilter du kan sy ihop och trä över, dock kan dom ha tendens få isbildning när de kommit vatten på dem medans dom är varma sen fyser det när motorn är kall.
okok... men var hittar man slp prylar utan att beställa från overthere?? blir ju så ***** dyrt me alla skatter å skit.