Filmtips

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Hej hopp baki fuse!

Nu är det så här att jag sitter och spärr öge mitt i natten och vet inte vad jag ska göra, sova är uteslutet. Det förmodligen kommer bli fler sånna här nätter eftersom jag fick jullov idag (ÄNTLIGEN!) så tänkte jag starta en tråd där man kan tips om filmer man kan se. Helst lite äldre filmer som man redan har sett så man får den här "just-fan-den-filmen-som-är-så-bra,den-måste-jag-se-igen"upplevelsen som man får ibland och man känner det här suget i magen och man tänker "Jag måste se den här filmen NUUUUU!". Eller det kanske bara jag som är galen och får det ibland.

Som igår t.ex så var det nån som nämde gone in 60 seconds på bussen hem från skolan så jag blev tokig, sprang hem så fort jag kunde när vi kom fram och såg den. Nu har jag lyssnat på Moby – Flower i 4timmar utan pause (soundtrack från gone in 60 seconds) bara för att den låten är så jäkla bra.

Jag skyller på att jag har sovit lite i veckan. Skitsamma, spamma lite filmer så jag och andra tokiga själar har något att göra om nätterna! :heh:
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Såg på Office Space för någon vecka sedan. Kan tänka mig att det är bland det bästa mitt-i-natten filmerna jag sett :blink1:
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
harold and kumar escape from guantanamo bay

tropic thunder

Dom filmerna kan man se 1000 gånger även om man har sett dom 10 000 gånger innan :popcorn:
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
Nakna pistolen 1 är ju en riktigt torr humor film som ja alltid garvar åt på nätterna. Sen när du tala om Gone in 60 seconds kan ja tipsa om Bullit med Steve Mcqueen och Jakten mot nollpunkten (vanishing point), finns en från 1971 och en från 1997, har dock bara sett den från 1971 och den ligger på min topp 5 lista gällande bilfilmer :)
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
A night at the roxbury går ju att se om och om och om och ja.. om igen :D Sitter inte vid datorn min nu dock så det står still i planetbasen.
 

MaTtti

Välkänd medlem
27 sept 2008
936
0
16
Malmberget/Gällivare
Se även harold and kumar goes to white castle, och självklart american pie :)
Kom på att jag skaffade lilla jönssonligan och cornflakeskuppen också för ett tag sen, grym film :D