Fettnipplar till edge 700 ´02

Laban

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Alla har vi väl välkomnat snön med glädje och offergåvor?! Men då för den som jag som inte är bäst i världen på att vara ute i god tid med förberedlserna på släden.
Någon som har koll på var alla fettnipplar till edge 700 ´02 sitter? Vad bör man göra före säsongen startar? Jag har rengjort avgasventiler, bytt stift, byt och rengjort olja i kedjehuset... Nån som vet nått mer som är bra att göra?


 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
Det sitter smörjnipplar i boggien, i framvagnen, till styrningen, innanför skundären, ta bort den så ser du dom. Antalet vet jag inte men på min SKS 700 så har jag 9st tror jag......
 

Laban

Medlem
1 jan 2000
46
0
1
Ok, tack för hjälpen.. har hittat alla utom den bakom sekundären... ut i garaget och leta!
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Gammal tråd men lika bra att använda denna.

Vid vilka delar är ju avklarat vart nipplarna finns på men någon som har koll på hur många det är på Edge X? Lätt att kanske glömma någon i boggin, etc som man inte tänker på. Är en 600:a jag har men är väl lika på alla oberoende av motorstorlek.
Har nämligen inte någon handbok där man kanske borde kunna se sånt.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en edge 700...nån som vet det totala antalet nipplar till den? eller om det finns nån ritning på var alla sitter
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Har en edge 700...nån som vet det totala antalet nipplar till den? eller om det finns nån ritning på var alla sitter

Det finns en ritning i din instruktionsbok var dom sitter. Om du har den kvar kan du också meddela HenkeEdge eftersom ni garanterat har samma boggi.
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Okej, det finns ju garanterat några mer på detta forum som har en edge som kasnke skulle kunna vara vänlig att fota i boken och lägga upp en bild då. :D
 

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Du borde ha ett gängvertyg, format som ett L , mässingfärgat. Det gängar du in i ett hål på sekundärskivan tills variatorn delar på sig så mycket att du kan plocka lös remmen. Har du inte verktyget så skaffa ett. B planen är att du står stadigt, ett fast grepp om remmen och rycker/drar som fn så att remmen åker ned i variatorn. Då har skivorna åkt isär och remmen kan ganska enkelt vridas av. Lycka till!
 

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
7
38
Ursviken/skellefteå
Glöm inte fetta lagret till hastighetsmätaren (under sekundären).
Team sekundären tas lös med en 1/2" nyckel ( brukar även funka med en 13mm).
Håll bara koll vart och hur brickorna sitter på bulten


Skickat från min iPhone med Tapatalk