Felmeddelande: Rev fail.

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Hej! Fick ett felmeddelande på skotern idag efter lite körning. Rev fail stod det på instrumentpanelen. Någon som kan förklara vad det innebär?

Tacktack, och gott nytt år! :)
 

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
Det låter som en existenzare har varit och pillat på skoter. nä men hittar du inget på google om det?
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Haha, jag tror det är uteslutet även fastän jag kikar där då och då jag också :D
Jag hittade faktiskt inget på google denna gång :)
 

Ferm

Välkänd medlem
29 dec 2007
316
0
16
nor
HIHI, Det borde finnas där iaf. med det kommer nog in en skidoo guru snart som kan
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Du kanske kom åt backknappen medans du höll full plugg, och datorn vägrar lägga in backen och lägger felmeddelande?
Tänkte på det jag också! Men borde det inte stått RER fail då? Jag är hyffsat säker att det stod rev :)
 

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
36
Sollefteå
Vart lite nyfiken så tog fram boken å bläddrade lite... De ja kan hitta om Rev. Fail är; backväxelval misslyckades, försök igen, samt motorns rotationsriktning ändrades ej efter backväxelval, försök igen. Din kontrolllampa R för backväxel borde ha lyst samt 3 korta ljudsignaler...
De är vad som står i boken till min bondocker 800E-tec, borde va samma för ski-doo också tycker ja:p
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Vart lite nyfiken så tog fram boken å bläddrade lite... De ja kan hitta om Rev. Fail är; backväxelval misslyckades, försök igen, samt motorns rotationsriktning ändrades ej efter backväxelval, försök igen. Din kontrolllampa R för backväxel borde ha lyst samt 3 korta ljudsignaler...
De är vad som står i boken till min bondocker 800E-tec, borde va samma för ski-doo också tycker ja:p
Far letade igenom boken men han har säkert missat nåt :) Man får väl hoppas att det är det då, hade det stått rev. (med punkt) så hade jag direkt förstått att det var backen, men nu gjorde det nog inte det :D
Tack så mkt!