Felkod 520173 Pro 850 Patriot

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
Tjena fick en felkod igår 520173 igår när vi var ute och åkte och motorlampan tändes. Märker inget konstigt med skoter den går precis som vanligt. Nån som vart med om denna kod? Som ja förstått ska de vara tempgivaren till ljuddämparn?

mvh Freddan
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
När jag sökte på felkoden så hamnade jag på en usa forum. De är mycket riktigt tem,psensorn i dämparen. Om den fortsätter jäklas så kan den retardera tändningen mer o mer så tillslut varvar den bara 7000v. En ny sensor kostar 205 dollar i usa så den lär kosta 2500kr här men de rek köpa tempsensor från en cheva silverrado pickupp för den kostade bara 65 dollar. Den passar rakt av i elkontakten men själva givaren va lite längre ,men funkade bra ändå.
De går säkert sätta dit ett motstånd också som kostar 35 öre. De är vanligt att köpa sensorer från bilar till Arctic cat också för de är för jävligt att de drar upp priset 10ggr bara för att de är en skoter.
Här är Best nr på givaren och även länken till forumet.
ECHLIN CRB231015
Napa 2-31015 (231015)
 
Reactions: Lindbom_Yamaha

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
När jag sökte på felkoden så hamnade jag på en usa forum. De är mycket riktigt tem,psensorn i dämparen. Om den fortsätter jäklas så kan den retardera tändningen mer o mer så tillslut varvar den bara 7000v. En ny sensor kostar 205 dollar i usa så den lär kosta 2500kr här men de rek köpa tempsensor från en cheva silverrado pickupp för den kostade bara 65 dollar. Den passar rakt av i elkontakten men själva givaren va lite längre ,men funkade bra ändå.
De går säkert sätta dit ett motstånd också som kostar 35 öre. De är vanligt att köpa sensorer från bilar till Arctic cat också för de är för jävligt att de drar upp priset 10ggr bara för att de är en skoter.
Här är Best nr på givaren och även länken till forumet.
ECHLIN CRB231015
Napa 2-31015 (231015)
Funkade fint med en sådan sensor . Tack för infon och svar. Mvh