Felkod 1352 pro rmk, hjälp och tips?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Förra helgen fick jag felkod "1352-0" på min pro rmk -11.
Den ska betyda att det spikar på höger cyl och inte går korrigera till tydligen..
har bytt bränslefilter, bränsle, bränsle/tändningsplugg, tagit lös och kollat spridarkablage och tagit bort limning i kontakten. Men det har inte blivit någon skillnad.
Blir fortfarande felkod 1352-0, har aldrig fått fram någon annan kod.

Är jag fel ute eller bör jag beställa nya spridare? Mina är blåa och jag såg i katalogen så var numret utbytt och dom nya ska vara gula?

Varvar som mest 8350 innan den lägger sig vid 8100rpm. så inga övervarv.
Felkoden kommer oftast i mellanregistret ca 6500rpm.

Har ni andra tips eller är det mest troligt spridarproblem?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Om det går byta plats på spridarna så gör det o kolla om felet flyttar sig till andra cyllen. Om det är spridaren så prova ultraljuds tvätt.
 

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Tror nog det går byta, men det är olika nummer på dom om jag läste rätt så jag vågade inte.
Har iaf nya spridare på gång så mot helgen får man se om det blivit bra.
 
A

AssaultRMK

Notis: Om du byter spridarkrets med annan märkfärg än det du har nu, tex till gula, så måste du in med maskinen till ÅF för omprogramering av ECU.

Har du kollat något så enkelt som att knacksensorn sitter åtdragen med rätt moment?

Skickas från min iPad via Tapatalk
 

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Jo är medveten om spridarna, kommer dra skotern till en återförsäljare. Har inte kollat moment, vet du vilket nm den ska sitta med?
 
A

AssaultRMK

Mellan 16,3-21,7Nm enligt servicemanual. Viktigt att gängorna är rena och torra.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Sv: Felkod 1352 pro rmk, fel hittat! kolv

felet var mina 40 mil gamla wössner kolvar som glappar vid kolvbulten ca 1mm. väldigt tydligt. Skotern registrerade spikningar på den cylinder det var mer glapp.
Får reklamera dom och se om man får nya då .
kul att äntligen hitta felet, dock något onödigt och tråkigt då man fått byta några saker i onödan och betala ytterligare en packningssats + att kolvbytet gjordes i förebyggande för att tro att skotern skulle hålla minst 300 mil till :) aja, får hoppas inte det här felet gäller alla wössner kolvar bara.
 
Last edited:

Micke_j84

Ny medlem
23 feb 2015
4
0
1
Har Exakt samma fel på mina 45mil gamla wössner kolvar. Ska testa reklamera i veckan. Hur gick det för dig fick du några nya?
 

Micke_j84

Ny medlem
23 feb 2015
4
0
1
Är som att bulten har blivit för liten i diameter om man jämför med hålet i kolven. Handlar om ca 0,5 mm kanske lite mer, har inte mätt upp det.