Fel på servomotorn Firecat

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Nu när jag har satt ihop f7:an så blinkar check engine lampan 6 gånger, kollade på luftburken och det ska vara servomotorn till avgasventilerna som det ska vara fel på.
Nu undrar jag vad det kan vara för fel, har tagit lös kontakten till motorn och voltregulatorn och sprayat kontaktspray i dom och tryckt ihop ett par gånger men inget händer, det kan ju vara fel på motorn eller voltregularorn också men det måste ju finnas något sätt att kolla det innan man börjar jaga delar.
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Har tagit isär hela skotern och rengjort allt, justerade även vajrarna när jag satte ihop den.



Dålig bild.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
om den funka innan du tog isär hela skotern men inte då du plocka ihop den finns ju risken att du satt ngt fel , de går att dra upp portarna med wirearna å dom klunkar igen ? rör sig motorn då du varvar över 7200 eller är den stendöd ?
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Det gick att dra upp dem och fjädern drog tillbaka dem som dom ska.
Har ej varvat över inslagsvarvet (4500) pga. att den står på en vagn och att boggin inte är komplett.
 

psycho

Välkänd medlem
22 jul 2008
380
1
18
umeå
Har nu testat två stycken motorer som ska fungera, den första som vi testa så slutade den att blinka men men efter vi hade testat den andra så felkodade den på alla, har även mätt upp kablarna från apv-motorn till ecu:n och dem verkar vara ok.
Hur skulle den bete sig om det var ett litet fel i voltregulatorn?