Fel på elback

muttann

Medlem
14 aug 2008
46
0
1
ö-vik
Hej, har fel på elbacken, har en lynx rc800 07:a. Den funkar ibland om man gasar efter man tryckt in knappen, har kollat kompen, såg bra ut. nån som vet vad det kan vara? Mvh J. lynx
 

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
vad är det som inte funkar?...händer det inget när du trycker på knappen eller stannar motorn? funkar den bättre/sämre när den är varm/kall
 

muttann

Medlem
14 aug 2008
46
0
1
ö-vik
den funkar dåligt hela tiden, knappen verkar funka och så, bara det att jag måste gasa efter jag tryckt in den. motorn stannar, sen startar den inte, och ibland startar den, kanske tomgången är för låg, ligger strax under 2000rpm. tycker att den verkar funka lite bättre då den är kall. kollade dock kompen då den var varm, hade likt som kompisens rc800, där backen funkar felfritt.
 

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Vet inte om detta kan hjälpa dig men på de polarisar jag haft med elback har de varit väldigt känsliga hur variatorremspänningen har varit kan ju vara värt att kolla
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
hade problem med backen på min lynx också hittade dock snabbt felet hade endast strax över 1000rpm på tomgång ställde den på 1800rpm fungerar alltid nu jag har hört att man kan få samma fel om tom gången är för hög så testa att ställa ner den lite kan även vara som någon annan sa om remmen ligger är för hårt spännd orkar inte motorn vända
 

muttann

Medlem
14 aug 2008
46
0
1
ö-vik
Har provat remmen, ställt upp tomgången, inget funkar, knappan verkar funka, ska prova ställa ner tomgången lite. tack för tippsen:)