Fan vad lyxigt med en rx1:a

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
om man ANVÄNDER skotern så skiter man nog i vad bensinen kostar och i hur mycket skotern drar.

det går då inte åt mer än 10k i bensinpengar för mig över en vinter men reperationer och uppdateringar.va fan köp ett v-kitt för 3500 och en matta så är det lika mycket pengar som hela bensinkassan.och går något sönder så går det jävligt snabbt upp i 5-10k.
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Tja...Men å andra sidan, som Lars sa, Nån måste ju köpa nytt för att vi andra ska kunna köpa begagnat.

Men vadå, menar du att efter som reparationerna är dyrare än bensinen så spelar de ingen roll om de kostar 10 000 eller 5000 i bensin?

Men hursomhelst, jag skulle aldrig köpa nytt iallafall. Sen om ni tycker att det är värt så är de ju ni.
Jag tycker då inte att det är så lyx att ha nytt.
 

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Har man råd så är det väl inte så konstigt? Själv så håller jag på spara till en MXZ 700 och den skulle räcka länge för mig men har man kulor så är det väl bara att köpa det nyaste på marknaden.

Konstig tråd egentligen som någon sa....och gammal.
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Men vadå, menar du att efter som reparationerna är dyrare än bensinen så spelar de ingen roll om de kostar 10 000 eller 5000 i bensin?
beror ju på hur mycket du ska köra men det jag menade är att det bara är en sjukt liten del av milkostnaden som är bensinpengar.typ 30-50kr/mil.

skulle gissa att min skoter har kostat runt 200kr/mil och då räknar jag inte med nå inköp av skoter eller lvärdeminskning.reperation och uppdateringar blir absolut största milkostnaden för mig.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Ser min skoter som en del av livet.
Skulle kunna jämnföra henne med flickvänen, om man snackar i termer om prioriteringar!

Klart man använder den men kör inte in den i ett träd för att se vad som händer, de vore ungefär samma sak som jag skulle misshandla min tjej!

Fast kanske bara jag som bryr mig om den så mkt!
 

alexx

Välkänd medlem
1 dec 2007
116
1
6
Kiruna
vi kanske ska köpa en gammal indy 500 istället, eller sluta torka oss i arslet med papper,
än fast vi har råd med det.