Familjedag i Östersund

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Läste lite på klubbens hemsida och hittade detta:
http://ossk.se/familjedag.htm
Familjedag 15/3 Gräfsåsen.

För att väcka intresse för snöskotersport, anordnar Östersunds Snöskoterklubb en familjedag på Gräfsåsen.
För de minsta ordnas en kortare sträcka på crossbanan. Där är man välkommen att prova sin egen "barnskoter". Har man ingen egen, så kommer det att finnas låneskoter på plats.
För de äldre ska det finnas en riktig tävlingsskoter att testa på crossbanan. Krav på skydd innebär att vi lånar ut de mest avancerade skydden men, hjälm och kraftiga skoterskor får man ha själv.
Dagen är söndag den15/3. Tider meddelas senare.
Det kommer även att bli skotervisning. Samtliga märken är representerade.

Försäljning av skoterrelaterade produkter.

Hamburger- och fikaförsäljning.

Välkomna!
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
hmm känns faktist som om man måste åka in, hur är det. får alla komma eller är de mera familj, tänkte om alla "fartdårar" sitter å nöter på tävlingsmaskinen på bana så man inte törs bege sig ut :p dottra lär ju älska barnskotern iaf :D
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Snälla låt wolverine köras annars är det fan ingen mening att ta dit den xD
:p
Men nog ska jag försöka hålla mig ledig och hälsa på alltid :D
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
trevlig dag var det, testade 8 olika skotrar och fastnade mest för lynx e-tec om man ska välja en favorit.
commandern är intressant men har inte e-tec nästa år heller så där får man vänta.

arctic måsta jag säga att cf8:an var klart bäst trots det gamla chassiet, riktigt skön o vass.
dom andra känns rackliga på nåt vis,även om 1100 turbon är mysig på sitt sätt.

yamma var jag lite kluven inför, underbar kvalite men jag gillar fan inte backen. om jag får önska så en phazer med nytromotor tack.

polaris o skidoo hann jag inte ens prova,missade också wolwerine då den tydligen stod lite vid sidan om.:mad: