F800 startar inte.

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Funkade som den skulle igår när jag stängde av och slutade åka, men imorse när jag skulle starta och åka så tände den till på 4e draget men efter det har den ingen tendens att starta efter en massa ryck.

Ska det vara gnista när man tagit lös kabeln till huven? Isåfall var det ingen gnista.

Tillslut kollade jag stiften och två av dom såg dränkta ut, så jag bytte ut dom två som såg dränkta ut men det hjälpte inte. Drog några drag utan att stiften satt i och då kom det upp ganska mycket bensin ur tändstiftshålen.

Nån som har tips på saker att kolla upp?
 

Sweeie

Välkänd medlem
29 dec 2006
178
1
18
Låter som att den flödat över, står den i nerförsbacke ? isf vänd på den...
Ta ur stiften och dra ur så mycket soppa som möjligt, sätt sen i stiften och prova
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Bara att ta lös alla tändstift , dra 20 gånger, sätt tillbaka stiften(nya stift) , dra med full gas. Tada.. Och när du drar utan tändstift så ska ju den vara död så den inte trycker in mer soppa.
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Den har brukat stå inne i en carport, så det är väl inte sån lutning iallafall. Håller på just nu att dra och ska sätta i dom nya stiften och prova.

Känns lovande iallafall för det var så mycket bensin så jag har dragit mer än 20 ggr och det kommer fortfarande så det stänker enda upp till styrhöjaren.

Om den nu kommer starta sen är det nått mer man ska kolla upp så det inte händer igen?

Tack för svaren☺
 

Rotax454

Välkänd medlem
12 dec 2008
384
0
16
Älvdalen
Nu startade den ☺ Men tomgången var på mellan 3000-4000 varv. Precis så att den vill åka iväg.
Provkörde en kort sväng för att se om tomgången sjönk men det gjorde det inte.
Den gick iallafall bra annars förutom att just tomgången var hög.

Är det bara justera ner tomgången och köra då? Känns konstigt att den blev högre när jag bara tagit av pipan och huven.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Inte lyckats sträcka gaswiren då du satt tillbaka huven?
Känns på gasreglaget och se så det finns lite spel i wiren.