F7a som dör i en halvsekund?

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Märkte i helgen något som inte funnits där förrut, när jag ligger och puttrar på tex 20-30km/h och sen trycker full gas så "dör" skotern i någon tiondel.
Men annars går den som vanligt, tex om man står helt stilla och trycker fullt dör den inte.
Det har inte varit så förrut, någon som känner igen detta problem?:S

mvh
 

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Händer det när du kör i lössnö? Isf har jag samma problem.. Misstänker att det har något med att katten inte för luft.
 

malm

Välkänd medlem
20 feb 2007
160
0
6
Sundsvall
Hehe det där hände mig i helgen, höll på att ramla över huven :D. Är det inte gashängs funktionen då? min gjorde så när den stått ute och jag hade bara hunnit kört en kort bit, det hände inte nån mer gång.
 

Jedda

Medlem
9 feb 2009
8
0
1
Strömsholm
Jag har en polare som har en zr600 efi-00 som har samma problem...
Men det har hänt 2 ggr på 3 år, bara när han kört led i typ 40 min sen slår den av 1/10 dels sekund... väldiggt skumt.

Kan det ha å göra att efi´n ställer om sig på nå vis med blandning???
 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
det hände mest hela tiden tyckte jag, men då var det runt 22 minusgrader också:p
snackade med en på motormekano, han trodde det var sekundärfjädern som började bli slapp ev att den fick för lite soppa på mellanreg. men det lät märkligt med efi?
OM det skulle vara gashängsfunktionen, hur ser man då det?;D
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
min dog å smällde ibland förra säsongen , jag stoppade en dykert (spik) i det ovala hålet där gashantagsaxeln går igenom , då är switchen alltid intryckt å den har gått perfekt sen dess
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har man en Arctic efter 97 (öppet tändsystem) så räcker det med att klippa kablarna till brytaren. På tidigare modeller gör man en brygga.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
inne i gashandtaget mot axeln , det är en switch som klipper tändningen utifall gasen hänger sig , klipp inte tumvärmar kablarna